• Vicke0­1
    Äldre 22 Apr 17:49
    1383 visningar
    4 svar
    4
    1383

    Jag hjälper dig och du hjälper mig? (Göteborg)

    Vi hade tänkt servera en kall buffé men nu börjar vi fundera på att det hade varit gott med (varmt) grillat kött till maten. Problemet är att alla vi känner är gäster på bröllopet så vi har ingen som kan agera grillmästare. Kan DU tänka dig att ställa upp några timmar (1-2 skulle jag tro) lördag 8/6 och sköta grillen för oss? I gengäld hjälper vi er när det är dags med det ni kan tänkas behöva hjälp med.


     


    Någon som tycker att förslaget låter bra?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 18:52
    OBS! DENNA TRÅD GÄLLER INTE LÄNGRE
  • Svar på tråden Jag hjälper dig och du hjälper mig? (Göteborg)
  • Äldre 22 Apr 18:25
    #1

    Hej
    Jag startade en liknande tråd när jag blev medlem här och fick höra att det inte var tillåtet.
    Att byta tjänster är samma sak som att anlita svart arbetskraft (tydligen) och sånt får man inte hålla på med på BT.

    Du gör ju som du vill om tråden ligger kvar. Tror aldrig att jag tog bort min exempelvis. Jag skrev nog bara att jag skulle lägga ner tråden helt enkelt och att det inte var akutellt längre.
    Men jag ville inte riskera att bli avstängd eller kanske till och med fakturerad på någon arbetsgivaravgift mm Obestämd 

    Ett råd i all välmening bara.
    Hoppas det löser sig för er.
    Det finns många som byter tjänster, men då gör man det nog mer "under bordet" tippar jag på Flört 

  • Äldre 22 Apr 18:33
    #2

    Lite märkligt ändå att det är olagligt. Ofta hjälper man ju varandra i vardagen. En bekant kanske tex passar min katt, och då erbjuder ju jag mig att hjälpa till med något när hen behöver hjälp. Är det också olagligt i så fall? =/
     

  • Äldre 22 Apr 18:37
    #3

    Är det inte lite annorlunda med att göra en vän en tjänst och att jobba på någon annans (okänds) bröllopsfest för att själv spara in ett par kronor för inhyrd personal?
    Att passa en katt är väl inte direkt klassat som arbete heller.

    Men eftersom jag tidigare hamnat i samma diskussion när jag fört vidare varningen jag fick själv och alltså inte vet mer än det. Så drar jag mig ur den här diskussionen nu.
    Jag vet inte vart det hamnar denna gång. Men förra gången så var jag i princip djävulen själv som bara försökte förstöra för alla andra. Och där vill jag inte hamna igen bara för att jag för vidare ett råd jag själv fick en gång. 

  • Vicke0­1
    Äldre 22 Apr 18:49
    #4

    Hade ingen aning om hur det låg till, ska genast ta bort tråden. Tack!

Svar på tråden Jag hjälper dig och du hjälper mig? (Göteborg)