• NBFN
    Äldre 22 Apr 14:42
    9021 visningar
    35 svar
    35
    9021

    Stockholmsbrudar 2014

    Jag är med i Bröllop 2014 och Juli 2014 men tycker det skulle vara roligt med en lokal grupp också, där vi kan tipsa varann om både lokal, catering, kyrka, klänningar, skor, etc.

    Någon annan Stockholmsbrud som gifter sig 2014? Vill ni hänga här inne med mig? Skrattande

    Alltifrån bilder, bröllopssnack och allt däremellan i väntan på allt!

    Januari

    Februari

    Mars

    April

    Maj

    Juni

    Juli

    Augusti

    September

    Oktober

    November

    December


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 14:44
    Hmm... Trodde det skulle gå att uppdatera listan som den är... Men tydligen inte?

    Jaja, vi får väl upprepa oss om när vi gifter oss helt enkelt ;)
  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2014
  • NBFN
    Äldre 22 Apr 15:35
    #1

    Vi kommer att gifta oss den 5 juli i Kungsholms kyrka och festen kommer förmodligen att vara i en "närliggande" lokal. Gästerna kommer att få åka abonnerad taxi till lokalen, mingla med god dryck och snittar innan vi kommer för  brudskål och sedan middag. Två bufféer, tårta och sedan PARTYYY!! Skrattande


  • NBFN
    Äldre 22 Apr 18:48
    #2

    Ingen annan sthlms-brud som vill hänga här inne med mig?


  • Äldre 22 Apr 19:05
    #3

    Hej! Jag har nosat omkring i Bröllop2014 tidigare utan att skriva nåt då inget varit spikat eller officiellt. Jag och min sambo (ej förlovade än) ska med 99% säkerhet också gifta oss 5 juli! Vi var och tittade på Carlshälls gård på Långholmen igår och blev alldeles kära! Så det är prel bokat för både vigsel och middag+fest :) Svävat på små rosa moln idag!

  • NBFN
    Äldre 22 Apr 22:26
    #4
    Lenaerik86 skrev 2013-04-22 19:05:18 följande:
    Hej! Jag har nosat omkring i Bröllop2014 tidigare utan att skriva nåt då inget varit spikat eller officiellt. Jag och min sambo (ej förlovade än) ska med 99% säkerhet också gifta oss 5 juli! Vi var och tittade på Carlshälls gård på Långholmen igår och blev alldeles kära! Så det är prel bokat för både vigsel och middag+fest :) Svävat på små rosa moln idag!
    Hej! Åh vad roligt, och grattis till ev. bröllop Glad
    Samma datum som oss också, hihi!

    Det där att sväva på små rosa moln känner jag igen! Jag gjorde det de första veckorna efter att min m2b friade och gör det nu också när vi för 1,5 vecka sedan spikade ett datum, nu är det så "på riktigt" på ett helt annat vis.

    Vi var iväg i onsdags och kikade på en lokal. Vi hade tänkt att vi ska kolla på en massa olika lokaler då vi vet att det kan ta tid innan det verkligen känns helt hundra någonstans. Så den lokalen vi kikade på i onsdags var inte heller vårt förstahandsval, och när vi stod utanför dörren så kände vi oss väldigt så där, njae, kändes inte helt rätt, och m2b var väldigt väldigt skeptisk (eller snarare negativ), det kändes alldeles för mycket "mitt i stan".

    ... Vi blev tokkära!!! Nu väntar vi på offert som ska komma i veckan, och vi håller våra tummar så hårt för att det ska passa in i budgeten! Som tur är har vi fått ett så otroligt lågt pris på maten och drycken vi kommer att catera, så det känns som att lokal är spikad, vilket gör att kyrka också är klar, så då är det bara allt det roliga kvar!

    Har du kikat på klänningar ännu? Alltså lite inspiration, funderat på färgtema, vad ni ska äta, hur många gäster ni ska bjuda? Glad
  • Äldre 23 Apr 12:47
    #5

    Tackar! Bröllop nästa sommar blir det garanterat så mycket vet jag Glad

    Vill ni vara mer ute på landet? Vid vatten? Håller tummarna att offerten ser bra ut så ni kan spika datum+lokal. Jag blev förvånad att hela juni redan var uppbokat på det stället vi var och kollade på, det är liksom 14 månader bort! Man måste verkligen vara ute i god tid.

    Långholmen kändes helt perfekt, nära kommunikationer och vid vattnet. De sköter dessutom nästan allt så man slipper rådda så mycket själv. Så det blir nog det stället, känns helt sjukt att tänka på att 5 juli kommer jag få gifta mig där med min största kärlek Hjärta 

    Jag har gjort ett ordentligt collage på pinterest med all inspiration. Skönt att kunna samla det på ett stället. Använder du pinterest?

    Vi kommer vara kring 100 personer, jag blev väldigt chockad över hur fort vi kom upp till så många gäster, då är det verkligen bara nära vänner och släktingar! Ni? 

  • NBFN
    Äldre 23 Apr 13:34
    #6
    Lenaerik86 skrev 2013-04-23 12:47:39 följande:
    Tackar! Bröllop nästa sommar blir det garanterat så mycket vet jag Glad

    Vill ni vara mer ute på landet? Vid vatten? Håller tummarna att offerten ser bra ut så ni kan spika datum+lokal. Jag blev förvånad att hela juni redan var uppbokat på det stället vi var och kollade på, det är liksom 14 månader bort! Man måste verkligen vara ute i god tid.

    Långholmen kändes helt perfekt, nära kommunikationer och vid vattnet. De sköter dessutom nästan allt så man slipper rådda så mycket själv. Så det blir nog det stället, känns helt sjukt att tänka på att 5 juli kommer jag få gifta mig där med min största kärlek Hjärta 

    Jag har gjort ett ordentligt collage på pinterest med all inspiration. Skönt att kunna samla det på ett stället. Använder du pinterest?

    Vi kommer vara kring 100 personer, jag blev väldigt chockad över hur fort vi kom upp till så många gäster, då är det verkligen bara nära vänner och släktingar! Ni? 
    Njae, egentligen inte så mycket på landet, vi båda vill vara mer inåt stan, första stället vi tänkt på ligger vid lijeholmen med utsikt över vattnet och stora delar av hornstull. Det ställe vi nu var och tittade på och blev helt förälskade i stämmer så väl överens med hur vi tänkt oss att det ska vara - invändigt. Det finns ingen terrass eller liknande utomhusplats överhuvudtaget, utan när man går ut så står man liksom på trottoaren, men det passar egentligen också i hur vi har tänkt det, så här i efterhand. Det ska liksom vara fest fest fest efter middagen, vi vill få till lite "nattklubbskänsla" när middagen är över, och lokalen är verkligen anpassad för just sådana event, och visst kan det bli sådan känsla även på utsidan för dem som behöver gå ut och "få en nypa luft", bara sätta upp lite sådana där "staket" (kommer inte på namnet) utanför så blir det nog bra :)

    Ja men visst är det en väldigt lustig känsla man får, när man liksom bestämt ett datum? Det blir så verkligt helt plötsligt!

    Vad skönt att dem roddar med det mesta, vad kommer det att kosta? Kan tänka mig att det går på några slantar...

    Vi är uppe i 116 gäster so far, och dem första 100 kom vi upp till direkt, trodde vi skulle hamna på omkring 65-70, men tji fick jag! Stora släkter och många nära vänner med respektive, då blir det många, hehe!

    Jag vet faktiskt inte vad pinterest är... Ska kolla upp det ;) är det bra? Har sett att många använder sig av det..
  • NBFN
    Äldre 24 Apr 10:08
    #7

    Idag ska vi iväg och kika på ytterligare en lokal. Lite svårt att försöka låta bli att jämföra med den första som vi helt kärade ner oss i, men vi ska försöka åka dit med öppna sinnen, så får vi se om vi kommer hem och är förvirrade eller om vi kommer hem mer säkra på den första lokalen :)


  • Äldre 24 Apr 16:20
    #8

    Jo det går ju på en del, ca 1000 kr/pers, men då ingår det mesta, lokal, mat, vin till maten, champagne att skåla i, kaffe, avec, personal, ljus på borden och lite blommor och tallrikar och sånt. Men så värt det att slippa hålla på själv och få allt att klaffa.

    Låter som en cool lokal ni httat, vi vill också få till en riktig fest efteråt, bara att hoppas att släkten går hem i tid Flört

    Pinterest är liksom en sida med inspirationsbilder som man sedan kan "pinna" till sin egen sida. Finns hur mkt som helst bröllopsrelaterat! 

  • HubbaB­ubba
    Äldre 24 Apr 17:26
    #9

    Vi gifter ju oss också 5 juli 2014 i sthlm Glad

    Ska titta på lokal nästa torsdag, samt tisdagen efter det. Mkt spännande Glad

  • Äldre 24 Apr 19:18
    #10

    Spännande! Sjukt att vi alla tre ska gifta oss samma dag :)

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2014