• IdaOchTomas

    PANIK - Restaurang i Stockholm. Hjälp!

    Jag behöver tips snabbt som attan! Hade efter vår vigsel tänkt ha middag på Gubbhyllan på Skansen. Det funkade inte. Nu är det kort om tid kvar. Vad är en bra restaurang i Stockholm (hyfsat centralt eller söderut) som inte kostar skjortan? 300-350 kr för tvårätters eller trerätters är ett bra riktmärke. Mysig miljö och god mat. Snälla ge mig tips annars blir det ingen middag efter vigseln!

  • Svar på tråden PANIK - Restaurang i Stockholm. Hjälp!
  • Mariaa

    Oj va svårt... Kolla mot södermalm för där finns en del restauranger med den prissumman. Glad

    Axela är en jätte fin restaurang som jag har för mig inte är allt för dyr heller.

  • söt nöt

    Jag gillar Eriks bakficka. Men jag vet inte exakt vad det kostar att äta där. Men dom har en hemsida om du googlar på namnet.

  • Aniara4

    Det är nog lite knepigt att uppfylla alla tre kriterierna, mysig miljö, god mat OCH 300-350 kronor för 2-3 rätter. På de flesta bättre restauranger hamnar ju priset för en varmrätt lätt där någonstans. Gondolen får ni kanske stryka, Le Rouge i Gamla stan likaså (även om det kan klassificeras som mysig miljö, om man med mysigt menar boudoir-aktigt), och Stallmästargården... Men det borde finnas några som kan funka om ni inte tar det dyraste på menyn.

    Griffins' Steakhouse kanske, vid Centralen? Jimmy's Steakhouse (Tjärhovsplan) är en av mina personliga favoriter, lite ökentema i inredningen med kaktusar och sånt. Pelikan, mera ölhall och husmanskost, men bra.

    Långbro värdshus är trevligt, ligger nära Fruängens station,så inte direkt centralt men söderut. Man behöver ju inte ta bröllopsmenyn utan det kanske går att hitta något till rimligt pris på menyn?

  • IdaOchTomas

    Tack för tipsen! Jag kollar in de olika alternativen nu och de verkar bra allihop! Ni kan ha räddat min bröllopsdag!

  • Emsie

    Vilken typ av mat är ni ute efter? Finns ju massor av bra restauranger i sthlm.. Jag gillar bla Supper och Ciao Ciao.

  • IdaOchTomas

    Tack för alla tips! Vi bestämde oss tillslut för Långbro värdshus då det ligger lättillgängligt och lättparkerat från vigselplatsen, samt dessutom har god rankning i White Guide. Nu hoppas vi att det blir lika bra som det låter när jag läser om det på nätet. :)

  • PiaB

    Åh, Långbro värdshus är jättebra! Bodde länge i krokarna och har varit där på många olika middagar. Student, födelsedagar, konferens m.m. Och alla gånger har det varit superbra


  • Aniara4
    IdaOchTomas skrev 2013-04-23 18:20:08 följande:
    Tack för alla tips! Vi bestämde oss tillslut för Långbro värdshus då det ligger lättillgängligt och lättparkerat från vigselplatsen, samt dessutom har god rankning i White Guide. Nu hoppas vi att det blir lika bra som det låter när jag läser om det på nätet. :)
    Det blir säkert jättebra! Vi övervägde att ha bröllopsmiddagen där, men tyckte det blev lite för dyrt - då pratar vi förstås stor bröllopsmeny till 60-70 gäster, så det var ju ett annat läge. Men vi var där nyligen och åt påskmiddag, och det var väldigt fint, mysig lokal, god mat och trevlig personal.

    Lycka till!
Svar på tråden PANIK - Restaurang i Stockholm. Hjälp!