• Mustik­ka
    Äldre 20 Apr 11:17
    2097 visningar
    1 svar
    1
    2097

    Koh Samui Thailand

    Nu har vi äntligen bestämmt oss för vart vi ska ha vår smekmånad. Vi ska åka till Koh samui under augusti. Visserligen är det regnperiod men koh samui är den bästa ön att vara på då eftersom det oftast är fint väder där under regnperioden. Det vi inte kan bestämma oss för är vart i ön vi ska bo.
    Det finns så många stränder och alla vid det här laget är ju lugnare på lågsäsong än på vintern då många åker.
    Vi vill ha en vacker strand där det både är lugn och finns liv, det ska hellst vara den där känslan av Thailand stränder man ser på i bilder men kristallklart vatten och palmer.

    Vi behöver hjälp efter en massa internetkollande så kommer man ingen vart, bäst är det att fråga er som varit runt ön och känner till områden =)

    Vi funderade på Chaweng, lamai och  Mae Nam beach, vart är det bäst att vara på? 

    Solig 

  • Svar på tråden Koh Samui Thailand
  • Äldre 20 Apr 12:43
    #1

    Chaweng har finkornig vit sandstrand, men jag upplevde det som skräpigt och och inte särskilt mysigt. Vi bodde i Bophut på www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1179396-d569925-Reviews-Bo_Phut_Resort_Spa-Bophut_Koh_Samui_Surat_Thani_Province.html som jag som jag verkligen kan rekommendera. Vi var visserligen där 2009, men vi var mer än nöjda med det hotellet. Bra service, jättebra restaurang och mysiga små bungalows av olika karaktärer. Koh Samui som destination var oki, men "wow-känslan" uteblev. Vi hyrde bil och åkte runt hela ön och konstaterade till sist att Bophut var den absolut trevligaste platsen. En kort promenad på stranden leder dig till Fisherman's Village som är en mysig liten by med en del restauranger och lite shopping. En taxiresa (15 min?) tar dig till Chaweng om ni vill ha liv, rörelse och större utbud av restauranger. Vi tog en färja över till Koh Phangan där vi hyrde en longtailbåt som vi hade hela dagen och åkte runt till olika stränder med, supermysigt! Vi åkte även på en dagsutflykt och snorklade på Koh Tao, rekommenderas varmt! Vi ångrade i efterhand att vi inte hade bokat några hotellnätter där. www.kohsamuihotell.com/bophut-beach/ Hoppas det var till någon hjälp iaf :)

Svar på tråden Koh Samui Thailand