• Mustik­ka
    Äldre 16 Apr 20:08
    1587 visningar
    3 svar
    3
    1587

    Billig transport till Koh samui från Bankok? HJÄLP

    Är så förvirrad, vi hittade super billiga flygbiljetter till bankok med norwegian airways. Men hur tar man sig till Koh samui därifrån? Vet att det finns flyg men det är så himla dyrt, vi skulle få betala 4000 kr för att åka till Koh samui med flyg från bankok. 
    Därför undrar jag nu hur andra har gjort om ni rest från bankok? Skulle vara trevligt att vara i bankok ett dygn eller två för att sedan åka vidare till Koh samui. Läste något om att åka till en närmare stad och sedan ta en båt men det förvirrade mig bara ännu mera och det stod dessutom inte hur länge det skulle ta för oss att komma fram.

    ALLA TIPPS är jag jätte glad för, behöver verkligen hjälp. Solig 

  • Svar på tråden Billig transport till Koh samui från Bankok? HJÄLP
  • MTB
    Äldre 16 Apr 20:34
    #1

    Det är inge svårt att hitta transport väl på plats. Sen beror det väl på vilken tid på dygnet man vill åka också. 

  • Mustik­ka
    Äldre 16 Apr 20:46
    #2

    altså vi tänkte vara i bangkok i några dagar så tiden är vi flexibla med. Sen hur man tar sig till Koh samui där vi ska spendera resterande veckor vet vi inte riktigt hur vi ska göra med. Det finns flyg som är dyrt raka vägen dit och tåg samt buss. Men vad vi inte vet är hur länge det tar med de olika transporterna. Vi åker på smekmånad så man vill ju ha en viss trygghet innan vi åker =)

  • MTB
    Äldre 16 Apr 21:19
    #3

    Det tog ungefär en dag att åka från phi phi island (båt/buss/båt) till koh samui så jag skulle gissa på detsamma från bangkok.

Svar på tråden Billig transport till Koh samui från Bankok? HJÄLP