Dilemma över ringstorlek..
Hej! Har nyligen förlovat mig , weeeiie!, och har en underbar ring :) dock vet jag inte vad jag tycker om storleken. När vi var och valde ringar och provade storlekar så provade jag 51 och 52 och valde 51 då 52 kändes på gränsen till för stor. Några dagar senare ringde dom och sa att ringen jag valt endast gjordes i jämna storlekar. Vilket betydde att jag var tvungen att antingen gå upp eller ner en storlek, jag valde att gå upp en storlek alltså till 52 då 51 var perfect så antog jag att 50 skulle vara på tok gör trångt. När ringarna väl kom och jag testade min var den alldeles för stor och ramlade av fingret så fort jag rätade ut fingret. Jag provade då storlekarna 50 och 48. Jag valde då att ta 50 då 48 var ganska svår att få av och jag var tvungen å reka ganska mycket för att få av den. Till saken hör den att jag nästan aldrig tidigare använt mig av ringar och har ingen aning om hur jag vill att den ska sitta eller hur mycket mina fingrar kommer att svälla när det blir varmare ute... Nu känns 50 för stort då den glipar å tar i i lillfingret så det blir stor glipa där mellan med.. Men tänk om jag byter igen, till 48 och den blir för liten? Har verkligen beslutsånget till tusen och skulle gärna vilja ha lite tips hur jag ska tänka å hur ringar ska sitta ! Tack på förhand!