• lmel
    Äldre 15 Apr 13:14
    2058 visningar
    1 svar
    1
    2058

    Överraska med bröllop under dop

    Vi ska döpa vår son snart och tänkte samtidigt passa på att gifta oss. Vi vill att dopet ska vara först och sedan överraska med en vigsel på slutet. Har ni några bra tips på själva övergången, dvs hur man ska presentera att det även blir bröllop? Helst hade jag velat att överraskningsmomentet skulle vara när bröllopsmarchen spelas och jag kommer längs altargången med min pappa men kommer inte på någon bra ursäkt för att gå ut då gästerna ska sitta kvar? Tar gärna emot andra förslag också :) Tänkte ha en liten bjudning efteråt, någon som har tips på vad man kan ha för typ av mat som känns lite lyxig? Vi kommer inte ha så mycket tid att förbereda efter dopet/vigseln så det måste vara enkelt att fixa slutfinishen men kan förbereda tidigare på dagen. Funderar på catering men även där behöver vi då lite inspiration. Några övriga tips eller något som man bör tänka på vid denna tillställning?

  • Svar på tråden Överraska med bröllop under dop
  • PiaB
    Äldre 15 Apr 13:22
    #1

    När vi döpte vår äldsta dotter gjorde vi så. Vi hade bjudit till dop och ingen visste något. Några undrade varför vi skulle ha middag efteråt då man bara brukar ha fika. Men vi sa att det var för att vissa rest så långt . Prästen ville viga oss först så vi gjorde så. Gissa om det blev kackel då bröllopsmarschen började spelas . Så vi gifte oss och sedan kom gudföräldrarna med dottern när vi var klara.


Svar på tråden Överraska med bröllop under dop