• Äldre 15 Apr 11:25
    4826 visningar
    25 svar
    25
    4826

    Privatsurfar du på jobbet?

    Svara på frågan och diskutera hur mycket det är okej att privatsurfa på jobbet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Privatsurfar du på jobbet?
  • afture­lding
    Äldre 15 Apr 11:30
    #1

    Jag jobbar ju inte, utan pluggar hemifrån. Så jag valde annat.

    Angående om det är okej/hur mycket tycker jag beror mycket på vilket jobb man har. Går det ut över din prestation så är det inte okej, det är lite som att gå runt med telefonen hela tiden. Har man däremot ett jobb där det fungerar (t.ex lärare emellan lektionerna när all planering/rättning är gjord) så ser jag inga större problem med det. I måttlig mängd, såklart. Jag tycker inte att det behöver en mer invecklad förklaring.

  • Äldre 15 Apr 12:47
    #2

    JA. Jag surfar FÖR mycket på mitt jobb, tyvärr.Jag har alltid sett mitt jobb som en mellanlanding till något annat och därför inte gett allt ( detta beror på många ganska tråkiga omständigheter, men såklart är det mitt val vad jag gör med tiden). Jag önskar dock att jag snart kan ta mig vidare och inte ens kommer tänka tanken att surfa privat. 

    Men jag vet att t o m min chef surfar privat, så ribban är ju inte satt speciellt högt;) Men vi klarar av alla våra arbetsuppgifter i alla fall. Jag låter det inte gå ut över det.  

  • PiaB
    Äldre 15 Apr 13:27
    #3

    Nej jag hinner inte. Jag jobbar på förskolan och det finns alltid något att göra. Och jag kanske är löjlig, men jag har inte betalt för att surfa.


  • froll
    Äldre 15 Apr 13:29
    #4

    Nej, Jag hinner inte, men idag är jag sjuk.

  • Äldre 15 Apr 13:33
    #5

    Har eget företag och jobbar hemifrån. Så privatsurfandet blir lite av min belöning när jag jobbat på bra. Innan jag får gå in på en privat sida måste jag ha gjort en viss del av att göralistan.

  • Äldre 15 Apr 13:56
    #6

    Ja, jag privatsurfar på arbetstid. Men aldrig i stor utsträckning eller så att det på något sätt går ut över mitt arbete. När jag är på jobbet kommer det först. Sen kan jag ta mig en 5 minutare och sitta och göra lite privata saker och sen jobbar jag på igen.
    Ibland är det mycket att göra och då kan det gå flera dagar utan att jag ens tänker tanken att göra privat saker.


    Jag tror att man måste ha en snygg balans. Så länge man förstår att det faktiskt är arbetstid och att jobbet kommer först är det för mig okej att ta några minuter och göra annat. Men inte så att ditt arbete blir påverkat av det.


     


     

  • Äldre 15 Apr 14:00
    #7

    Jag surfar alldeles alldeles för mycket på jobbet. Aldrig när jag har fullt upp men det är väldigt sällan och privatsurfar helt enkelt dels för att det är mycket dötid och dels för att jobbet är så tråkigt ibland så det "behövs" att drömma sig lite bort. Så jag privatsurfar massor. Men jag hade önskat att jag inte hade haft tid.

     

  • Äldre 15 Apr 14:10
    #8

    Jag surfar väldigt mycket privat på jobbet, men det är för att jag arbetar natt på ett boende och om ingen kommer upp på natten och vill ha hjälp med något så har jag i princip inga arbetsuppgifter, förutom att se till så det är lugnt och frid på natten! 

  • Hotlen­a
    Äldre 15 Apr 14:26
    #9

    Jag privatsurfar på jobbet när jag har dötid. I mitt arbete sitter jag framför en dator hela tiden. Men jobbet går alltid först och surfa gör jag som sagt när jag behöver fördriva tid, stundvis är det väääldigt lugnt på jobbet.

  • Mustik­ka
    Äldre 15 Apr 14:29
    #10

    Och oftast är jag här inne. Aj ajj

Svar på tråden Privatsurfar du på jobbet?