• Lija

    Tidsplanering middag

    Försöker lägga en ungefärlig tidsplan för middagen. Beror ju såklart på hur många tal & eventuella andra aktiviteter man planerar in. Vi skall ha fördrink som jag tänkt kanske tar  ca 30 min?, sen middag med en rejäl buffe, därefter kaffe & tårta. Vet ju ej ännu hur många tal & ej exakt eventuell annan underhållning men blir inget avancerad. Men funderar hur lång tid middagen kan ta bara som den är utan tal osv, så svårta att planera. Vi skall hyra in personal & därför skulle det också va intressant att försöka få till ca timmar vi skall hyra dem, blandannat för att räkna kostnader i vår budget. Vad har ni andra för ungefärliga tidsplaner från fördrink, middag, efterrätt osv. Tacksam om någon vill dela med sig :).

  • Svar på tråden Tidsplanering middag
  • Sparriskarro

    Vi har också Buffé och jag har gjort följande tisplan, den är dock inte spikad...
    Vi har inhyrd personal som kommer sköta buffén och duka av borden.

    16.30 Fördrink, snittar och mingel (väntan på brudparet)
    17.30 Välkomna till bordet
    18.00 Middagen startar
    Vi räknar med en del tal och ev. några spex
    ca 21.00 Tårta och Kaffe
    22.00 bord röjs
    22.30 Bröllops Dans/ Party
    ca 00.00-00.30 Vickning
    lämna lokalen senast 03.00

    Vet inte om de hjälper dig men så har jag tänkt... Det är alltid bra att ta i lite i överkant på tiden. bättre att folk får tid att sitta och prata än att stressa...
    Lycka Till!

  • Lija

    Toppen, tack för era svar. Det låter som ni tänkt lite som jag i tidsåtgång så nu känner jag mig tryggare i det. Borde ju stämma på ett ungefär då ;). Ja jag vill också hellre ha lite extra tid än för snävt. 

  • Chicita

    Tänk på att ni kan behöva ha serveringspersonalen inne en stund (minst en timme)  innan det är dags för middag för det tar tid att förbereda (lägga upp mat om man har tallriksservering och att få ut kantiner och sånt om man har buffé).
    Om dom ska sköta disk och sånt så tar det minst en timme, kanske fler beroende på vad det är för diskmaskin och hur många gäster (hur många fat osv alltså) som ska diskas.

    Så lägg gärna på ett par timmar extra i budgeten utöver det ni har tänkt, bara så ni har lite marginaler Glad 

Svar på tråden Tidsplanering middag