Jag haller inte med Guldfisken om att det egoistiskt av dig att lata sambon vanta tills du bestamt dig.
Du har kanslor for den har andre killen men alskar din sambo. Nu ar det upp till dig att reda ut vad du egentligen kanner: ar det bara en tillfallig foralskelse, eller flort, som ev. gar over av sig sjalv ganska snart? I sa fall skulle jag inte saga nat alls till sambon. Det skulle bara sara honom om du sager "jag tror att jag ar intresserad av nan annan", och sen andrar dig.
Ord som en gang sagts kan man aldrig ta tillbaka. Och hur kul ar det for honom att ga och vanta pa ditt beslut? Da ar det battre for er bada att du forst reder ut vad du vill, och forst nar du ar helt saker sa kan du beratta for honom - om det ar sa att du bestamt dig for att lamna honom. Gar foralskelsen over utan att det blev nat, ja varfor saga nat over huvud taget till sambon?
Mitt rad ar dock att du *inte* ar otrogen med den andra, innan du vet vad du verkligen kanner. Vill du ha honom, gor da slut med sambon forst, innan du borjar pa ett nytt forhallande. Otrohet gor grymt ont for den andra parten, och det ar ett taskigt satt att gora slut pa.