• miss G

Så otroligt kär..

Hur kan jag vara så otroligt kär i en annan kille när jag har min underbara sambo här hemma. Helt otroligt, suckar och längtar tills jag får träffa honom igen, killen är helt underbar och jag bara måste få veta vad han känner för mig innan jag säger något till min sambo. Vet inte hur jag ska göra. Är grymt lycklig med min sambo men den här nya killen gör ju så att det pirrar i hela magen och jag bara längtar...Vill inte såra min sambo men vad ska jag göra???

• Svar på tråden Så otroligt kär..
  • hea

Hur har du träffat denna kille och vilken telation har ni?Har ni redan en relation för isåfall har jag lite svårt att förstå hur du kan vara lycklig med din sambo.Eller du har bara fallit för någon du inte känner.Bara du kan bestämma vad du ska göra men fundera på vad du och din sambo har som är bra och om du vill bli av med det om du inte vet vad du får.

• Efvaa

Är du kär i någon annan så är du ju det, man kan ju inte äta kakan och ha den kvar (förlåt att jag är hård). Men du kan ju inte vänta ut i fall att!
    Och gå tillbaka till din kille i fall dina känslor inta är besvarade, vad känner du i så fall för din kille.
    Hoppas att du reder ut det hela, måste vara svårt för dig att hamna i den sitsen.

Good luck!

• Jema

Som Efvaa säger här ovan; Man kan ju inte både äta kakan och ha den kvar.
    Det är väldigt egoistiskt enligt mig att ha någon som "reserv"/back up ifall det inte skulle gå bra, det är inte rätt mot din sambo.
    Jag kanske låter hård, men jag är i alla fall ärlig.

Jema

• rarasara

miss G

Jag förstår precis hur du känner för samma sak hände mig i våras...
    Det enda du kan göra är att vara så sann du kan mot dig själv och övriga inblandade även om det gör ont. Precis som det står i tidigare svar måste du göra ett val och det kommer säkert inte att bli lätt hur du än väljer.
    Lycka till gumman!
    Kramar

• Alexia

Jag har varit i samma situation men jag tog mitt förnuft till fånga, stannade kvar hos min sambo. Tänk på att det kanske inte bli som du tror... Det kanske bara är en "dum förälskelse", kanske också ditt livs kärlek? Gör inga dumdristiga misstag. Tänk efter ordentligt!

• Puppan

Gräset kanske inte är grönare på andra sidan.. En flirt kan man ha och de flesta har nog haft det (inte nån som går över gränsen) Fundera på varför du är så intresserad av den här personen, är det för att det saknas spänning med din sambo eller är det något annat. För att citera en vis vän. Jag hade nog lyckats vara tillsammans med alla mina flickvänner hela livet bara jag jobbat lite mer på det... Lycka till

• l i s a

Jag tror att förälskelser kan dyka upp under ett liv med någon utan att de behöver orsaka att det tar slut med den man lever med. Det är faktiskt så att jag nästan räknar med att det kommer att kunna hända någon gång för någon av oss.

Hade jag varit du hade jag dock inte tagit mig själv på så väldigt stort allvar till att börja med. Förstå mig rätt nu, jag menar inte att det du känner är fel på något vis utan bara att en förälskelse _kan_ vara något övergående och kanske inte "på riktigt" fast det kan kännas så under en period.

Jag håller med Alexia, tänk efter ordentligt och länge innan du gör något drastiskt! Bara för att vara på den säkra sidan liksom :)

Eller gör som jag och min sambo har gjort, vi har lovat varandra 3 månaders uppsägningstid efter att vi har har uttalat att det är riktig risk för uppbrott ;) En tanke som vi håller fast vid och som har räddat oss när vi har stormat ordentligt. Även om just 3 månader är lite mer skämtsamt så är tanken att inte göra något förhastat...

lycka till och ta det lugnt.

• Guldfisken

Jag håller med en del av de som redan svarat att det är egoistiskt av dig att fundera på att sätta dina planer med den här andre i verket och låta din underbare sambo vänta tills du har bestämt dig för vem du vill vara med.

• Krissan

Om du lever i ett bra förhållande tycker jag att du måste vänta och se vad som händer med dina känslor för den nye killen innan du bestämmer dig. Det är inte lätt att bygga upp en bra relation och du kanske undrar vad det var som flög i dig om ett par veckor. Ta det lugnt!!

• PippiL

Jag tror lite som l i s a att det är klokt att nästan "räkna med" att man faktiskt kan bli förälskad i andra under ett helt liv tillsammans. Det är nästan naivt att tro att det aldrig skulle kunna hända. Men då menar jag naturligtvis inte att man gör något "åt" saken, om man älskar och ämnar leva resten av sitt liv med man/sambo. Och det vill man väl om man är lycklig med honom eller??

Ta dig samman och bestäm dig för hur du vill ha det. Utnyttja inte din sambo.

• Sydneybruden

Jag haller inte med Guldfisken om att det egoistiskt av dig att lata sambon vanta tills du bestamt dig.

Du har kanslor for den har andre killen men alskar din sambo. Nu ar det upp till dig att reda ut vad du egentligen kanner: ar det bara en tillfallig foralskelse, eller flort, som ev. gar over av sig sjalv ganska snart? I sa fall skulle jag inte saga nat alls till sambon. Det skulle bara sara honom om du sager "jag tror att jag ar intresserad av nan annan", och sen andrar dig.

Ord som en gang sagts kan man aldrig ta tillbaka. Och hur kul ar det for honom att ga och vanta pa ditt beslut? Da ar det battre for er bada att du forst reder ut vad du vill, och forst nar du ar helt saker sa kan du beratta for honom - om det ar sa att du bestamt dig for att lamna honom. Gar foralskelsen over utan att det blev nat, ja varfor saga nat over huvud taget till sambon?

Mitt rad ar dock att du *inte* ar otrogen med den andra, innan du vet vad du verkligen kanner. Vill du ha honom, gor da slut med sambon forst, innan du borjar pa ett nytt forhallande. Otrohet gor grymt ont for den andra parten, och det ar ett taskigt satt att gora slut pa.

• miss G

Vet inte alls hur jag ska göra. Känner mig helt nere. Tror att jag struntar i båda två, vill vara helt själv ett tag. Känns lite jobbigt att säga det till sambon. Vi har ju nyss förlovat oss och allt...men men inte mycket att göra åt. Jag vill inte gå och må dåligt hela tiden...usch vad jobbigt allt är..

Svar på tråden Så otroligt kär..