• septembersol

Svart kostym - svart väst - svart fluga

Hej! Vi ska gifta oss i september och vi funderar över min m2b's kläder till bröllopet. Jag tycker det är riktigt snyggt med svart kostym, vit skjorta, svart väst och svart fluga. Tycker ni att det funkar? Har ni någon bild kanske? Måste man ha speciell skjorta om man ska ha fluga? Tack i förväg! :)

• Svar på tråden Svart kostym - svart väst - svart fluga
  • amerika

Det låter som en helt korrekt klädsel till mannen. Jag tycker oxå det är snyggt med en hel kostym + väst i samma färg och tyg (försöker lobba för att min blivande ska ha det på vårt bröllop Flört)

Och det behöver inte vara någon särskild skjorta till fluga, men man behöver tänka på att kragsnibbarna ska vara bakom flugan och inte sticka upp sådär som de gör på frackskjortor som har mycket kortare flärpar...

Sen bör ni väl tänka på vad ni satt för klädkod om mannen ska ha svart kostym. Då bör ju klädkoden egentligen också vara det men jag vet inte hur petigt det är.

(försökte hitta bilder på svart tredelad kostym m fluga men det var inte så lätt! så tyvärr har jag ingen bild att lägga upp...) 

Svar på tråden Svart kostym - svart väst - svart fluga