• Kvalitetsexperten

Myten om den billiga kinaklänningen...del 4 Vilken kund är Du?

Myten om den billiga brudklänningen ’del 4 Vilken kund är Du?

Alla kunder har olika krav och förväntningar, därför ser alla

referenser annorlunda ut mot varandra.. Vilken grupp tillhör Du?

Jag är inte intresserad av några kvalitetskrav på själva klänningen Jag har höga kvalitetskrav och är beredd att betala extra Jag chansar, för att jag vill endast köpa en billig klänning

Grupp 1: Krav på snabb och säker leverans av brudklänningen

inför bröllopet. Här rekommenderas att läsa igenom mina grundkrav.

Grupp 2: Krav på hög kvalite och säker leverans av brudklänningen

Denna grupp är oftast beredd att betala för sina krav på högre kvalite´.

Rekommendation att endast köpa i webbutik om originalet finns att

Köpa.

Grupp 3: Inga egna krav, litar på webbutikens löften och referenser

På forumet. De chansar eftersom priset är billigt och köper flera

brudklänningar. Exempel: ”Jag blev blåst tre gånger, men fjärde

gången gick det bra. Rekommendation är att tänka efter om det

blir så billigt, med detta risktagande

• Svar på tråden Myten om den billiga kinaklänningen...del 4 Vilken kund är Du?
  • Principisessan

varför samlar du inte allt i ett enda inlägg istället för att spalta upp det. Är det för att dina inlögg ska bli mer sökbara, dvs hamna högre rankat på tex google. Eller är det för att du tycker att det är bra att bena ut i flera olika trådar om samma ämne? (tänker att det torde bli rörigt för dig att svara i samtliga). 

Själv köpte jag från en leverantör i Kina som jag sett många referenser här i sverige från, ed bilder på kunden i sin klänning. Jag hittade inte heller det jag ville ha i butikerna i stan, så jag är oerhört nöjd med min klänning. Lite kul också att den faktikst hade fler lager tyll och tyg än de jag provade här i Sverige. 
    Sen måste man ju alltid ha sunt förnuft, kolla referenser och omdömen när man köper på tex ebay eller olika sajter. Så även med vissa svenska företag.  

• Kvalitetsexperten

Hej majjja

Tack för din fråga.

Du har helt rätt. Det kommer bli svettigt ett tag framöver, men jag tycker att det är dags att
    sätta ner foten.

Alla blivande brudar skall känna en trygghet med att köpa en fin brudklänning på en webbutik.

En viktig fråga som ingen svarar på: Ingen kan bevisa motsatsen att det inte förekommer
    oseriösa metoder på nätet, eftersom allting är anonymt.

Nästa viktiga fråga: Varför blir alla så arga på mina tips och tar det personligt. 
    Jag handlar själv från Kina, men jag vilket företag, som har webbutiken, eftersom
    jag ställer frågan och de svarar i telefon. Kina är ett modernt land.

Grattis att du hittade din drömklänning, och nu får vi tillsammans hjälpa andra att lyckas lika bra.

• Principisessan

nja fast det är ju inte i denna tråd som den frågan kom upp?

här är jag osäker på vad som gäller. Lagar och regler är väl i respektive land. Så vad som är rätt och riktigt med ehandel är jag faktiskt lite osäker på,det jag menar är att det nog är lätt att komma undan med lurendrejeri just för att man inte har sitt företag i sverige.

sen är det väl ingen som försökt motbevisa att det finns oseriösa metoder på nätet? men ta den frågan i rätt tråd i så fall så får du kanske ett annat svar.

Det jag själv tycker är läskigt faktiskt, är de svenska företag som utger sig för att vara den trygga mellanhanden och köper in kinaklänningarna åt en, tar sin kommission som är ju ganska hög, och sen visar sig vara oseriösa, leverera fel klänningar, helt olika bilderna de skickade och sen bara vägrat svara när kunderna velat reklamera. Tycker det förekommer betydligt oftare än när folk köpt direkt från en större leverantör i Kina. Iallafall baserat på det jag sett här på BT.  

Svar på tråden Myten om den billiga kinaklänningen...del 4 Vilken kund är Du?