• lillapia

    Pigmentfläckar

    Vet någon bra ansiktekräm mot pigmentfläckar? 
    Det syns inte på min ansikte just nu men om solen sken på min ansikte får jag snabbt pigmentfläckar så jag undviker alltid sol, vill inte ha fula pigmentfläckar.

    Men jag vill kunna behandla det om det finns nåt hjälp förstås? 

  • Svar på tråden Pigmentfläckar
  • Loppan99
    Dermaceutic Yellow Cream är jättebra mot pigmentfläckar! Det är ingen dagkräm som man har i hela ansiktet utan man applicerar bara ytterst lite på områdena med pigmentfläckar. Produkten är dyr i Sverige (ca 600 kr) men kan köpas från England mycket billigare, t.ex. från DermacareDirect.
  • Andreas4556

    Jag testade en kräm som både innehåller solfaktor men som även bleker huden, den fungerade bra på mig som lätt får mycket bruna fläckar i ansiktet i mycket sol. Du smörjer alltså bara in pigmentfläckarna med denna kräm,
    <a href="xn--pigmentflckar-jfb.nu">kolla testet här på krämen</a>

  • izza

    Hej,

    Min hurläkare har förklarat att en del är genetiskt, en del hominiellt, en del miljö.
    I den del jah  kan påverka är mina två viktigate redskap i kriget mot fläckarna solskydd 50 SPF från Kiehl samt solskärm från maj till september. Inte fuska en enda dag då kommer fläckarna.

    Vet av erfarenhet att en bra smikös trollarbort fläckar i ett nafs - mao förebygg och  boka en bra sminkös så är du fläckfri på din dag.


    Lycka till:)

Svar på tråden Pigmentfläckar