• sommaren13

Vad är bäst färgmässigt när man är blek

Jag är väldigt blek, jag blir sällan brun, bara röd när jag solar. Nu så insåg jag att klänningen jag har köpt är cremefärgad...hade det varit bättre med en vit-vit? Hur stor färgskillnad är det på creme och vit?

• Svar på tråden Vad är bäst färgmässigt när man är blek
  • amerika

Vet inte om just vit-vit eller cremevit spelar så stor roll, de är ju vita i vilket fall. Vit-vit brukar väl dra åt blått (kall färg) och blått funkar iaf på mig som oxå är mycket blek eller röd. Creme drar väl mer åt gul/brun i tonen och det funkar ju, bara det inte går mot rött. Värre är väl med en klänning som drar åt rosa (det kan inte jag ha, då ser jag ut som en gigantiskt gris! nöff nöff)

Jag är säker på att du blir vacker i din vita klänning oavsett nyans på det vita!! 

• sommaren13
    amerika skrev 2013-04-10 08:07:22 följande:
    Vet inte om just vit-vit eller cremevit spelar så stor roll, de är ju vita i vilket fall. Vit-vit brukar väl dra åt blått (kall färg) och blått funkar iaf på mig som oxå är mycket blek eller röd. Creme drar väl mer åt gul/brun i tonen och det funkar ju, bara det inte går mot rött. Värre är väl med en klänning som drar åt rosa (det kan inte jag ha, då ser jag ut som en gigantiskt gris! nöff nöff)

Jag är säker på att du blir vacker i din vita klänning oavsett nyans på det vita!! 
    Tack för dina ord Nu känner jag mig lite lugnare, såg nån smutsgul sak framför mig ;)
    Här är länken till klänningen jag har beställt och den ser ju vit ut...

http://www.lilly.nu/Default.aspx?ID=988&ProductID=PROD773&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58
  • amerika

Vilken vacker klänning!! Och den ser definitivt vit ut och absolut inte smutsgul!! Du kommer bli en vacker brud!

Förresten, apropå blekhet: min f.d svärmor sminkade mig förra gången jag gifte mig för massor med år sedan. Hon är kosmetolog, hudterapeut och allt det där med egen salong med många år i branschen. Jag tyckte det kändes osnyggt ut att vara så blek men hon tyckte bestämt att det var mycket lättare att få sminket snygg på mitt ansikte som är "färglöst" än t ex min tärnas ansikte som var solbränt! Kändes betydligt bättre att vara blekfis när hon sa så!

• sommaren13
    amerika skrev 2013-04-10 08:21:56 följande:
    Vilken vacker klänning!! Och den ser definitivt vit ut och absolut inte smutsgul!! Du kommer bli en vacker brud!

Förresten, apropå blekhet: min f.d svärmor sminkade mig förra gången jag gifte mig för massor med år sedan. Hon är kosmetolog, hudterapeut och allt det där med egen salong med många år i branschen. Jag tyckte det kändes osnyggt ut att vara så blek men hon tyckte bestämt att det var mycket lättare att få sminket snygg på mitt ansikte som är "färglöst" än t ex min tärnas ansikte som var solbränt! Kändes betydligt bättre att vara blekfis när hon sa så!
    Tack så jättemycket

Får se vad makeup artisten säger...min svärmor sa att jag skulle använda mineralpuder, att det satt bättre och inte kändes stelt. Jag vet inte vad make up artisten använder för saker, så vi får väl se hur det går.
    Hade en fundering på att köra spraytan innan bröllopet, men jag vet inte om jag litar på det.... 
  • afturelding

Jag är också väldigt blek, med vilje. Så mycket lättare att vara snyggt vit än att ha linjer efter bikini på sommaren ;)

Min klänning är ylle- och naturvit, och den ger mig ganska mycket liv, istället för att göra mig ännu blekare. Men det beror ju på vilken underton du har också. 

• amerika
    sommaren13 skrev 2013-04-10 08:32:50 följande:
    Hade en fundering på att köra spraytan innan bröllopet, men jag vet inte om jag litar på det.... 
    Jag skulle inte våga göra spraytan innan bröllopet..... Alla som känner mig vet att jag är blek och rosa av naturen, det skulle bara se fånigt ut om jag plötsligt var solbränd!
    afturelding skrev 2013-04-10 09:32:53 följande:
    Min klänning är ylle- och naturvit, och den ger mig ganska mycket liv, istället för att göra mig ännu blekare. Men det beror ju på vilken underton du har också. 
    Snyggt det låter och helt rätt! Jag kan t ex inte bära sandfärg/ljus beige på blusar, toppar, då försvinner jag helt och hållet...
  • Emmalinnea

Ju ljusare hy du har ju mörare klänning ska du ha. Det sa dom i brudbutiken iallafall.

Jag valde en cremefärgad klänning för att jag har en varmhudton (jag är också blek) har man kall hudton ska man välja vit.

• FruForsmark

Nej, är man ljus i hyn skall man ha ivory enligt kvinnan på brudbutiken jag köpte klänningen. Har men mer olivgärgad hy rekomenderade hon vit-vit.

Svar på tråden Vad är bäst färgmässigt när man är blek