• Flisan
    Äldre 9 Apr 16:18
    2216 visningar
    3 svar
    3
    2216

    Gifter oss i augusti 2013 - var åka i september alt maj?

    Hej!


    Vi gifter oss den 10 augusti 2013 och vill därefter bege oss på bröllopsresa i september 2013 alternativt i maj 2014.


    Vår fråga är - var åker man på bröllopsresa dessa årstider? Maldiverna, Zanzibar? Vi önskar vita stränder, sol och bad men gärna med möjlighet till inslag av spännande utflykter/upplevelser (tex safari)!


    Alla ni som varit iväg eller ska resa själva, nu önskar vi era bästa restips! :)


    Trevlig resa på er!


    /Flisan

  • Svar på tråden Gifter oss i augusti 2013 - var åka i september alt maj?
  • Carina­10
    Äldre 9 Apr 19:27
    #1

    Eftersom jag har Australien nära mitt hjärta som rekommenderar jag er att åka dit. :)

    Maldiverna ska vara jättefint....vet några som var där på bröllopsresa. De åt fisk varenda dag o snorklade dagarna i ände :)

  • Äldre 9 Apr 23:27
    #2

    Vi håller på att titta på resor till Mauritius. Det sägs att ön är lika fin som Maldiverna men att det finns lite mer att göra och att det dessutom är billigare! 
    Det är ett året-runt-resemål, eftersom vädret inte skiftar så mycket mellan vinter och sommar. Det är med andra ord ett stabilt klimat året om. Vi ska nog åka dit i okt. 

  • Flisan
    Äldre 10 Apr 10:23
    #3

    Tack Carina 10 och kitkät för era tips! :) Ska kika upp dessa förslag.


    Någon som har fler förslag?


    Vad tror ni om Zanzibar, någon som rest dit och badat/solat men också åkt på safari tillexempel?

Svar på tråden Gifter oss i augusti 2013 - var åka i september alt maj?