• Drömbr­öllop1­2
    Äldre 7 Apr 15:05
    1913 visningar
    1 svar
    1
    1913

    Bröllopsresa nr 2!

    Hej alla brudar!

    Jag och min man planerar att göra rundresa i Italien under vår sommarsemester som sträcker sig mellan v26-29.

    Vi gifte oss förra året och valde då mellan en paradisö och rundresa i Italien. Men bröllop tar ju minst sagt mycket tid att planera så vi kände att rundresan sparar vi till nästa sommar (valet föll då på 2 veckor på underbara Mauritius)- så nu är det dags att börja planera vår Italienresa.

    Vi har tidigare varit 2 gånger på sicilien i underbara Cefalú och älskar allt med Italien -maten, vinet, människorna, naturen. Allt.

    Vi drömmer om att se Rom och Florens men även toscana och bo på fantastiska vingårdar och bara njuta.


    Som vanligt har man lite tid och mycket jobb så alla tips och ideér som kan ges är GULD VÄRDA.


     


    De resmål vi tänkt på är Rom, Florens, Toscana, Gardasjön, La spezia, Pisa. Kan rabbla namn länge men för oss är allt bara namn eftersom vi inte varit på någon av platserna utan vill ha hjälp att ta ut en resrutt av fantastiska resmål med fina boenden. Vi tänker oss vara borta 10-14 dagar.


    Vi är riktiga livsnjutare och värdesätter fint boende, mycket bra mat och vin, gärna lite shopping och en känsla av lyx. Vi vill både ha sol och bad semester och även besöka inlandet samt några dagar i Rom och någon/några dagar i Florens.

    Hoppas på att få hjälp att hitta vår perfekta resa och tips på gömda pärlor.

    Vi åker gärna tåg på långa sträckor men tex i toscana gissar vi bil är ett måste eller vad säger ni som vet?


    Tacksam för all hjälp!


     

  • Svar på tråden Bröllopsresa nr 2!
  • Äldre 8 Apr 12:28
    #1

    Vi bokade vår resa via http://www.tematoscana.se/
    Nu skulle vi inte resa runt, men dom har även sådana resetips och kan hjälpa till med planering, boende och även hyrbilsbokning.
    Jag vet inte om dom kan hjälpa er planera resor med tåg. Men det är ju bara  att fråga. Det var två väldigt trevliga tjejer som svarade på alla mina dumma frågor (första gången vi besökte Italien över huvud taget).

    Jag skulle defenitivt rekommendera en hyrbil om ni ska resa runt i Toscana.
    Om ni kan så skulle jag rekommendera ett par nätter i Montisi och att äta på Robertos lilla hemma-i-trädgården-restaurang.

    Hoppas ni får en underbar resa genom Italien Glad
     

Svar på tråden Bröllopsresa nr 2!