• caroli­ne2013
    Äldre 7 Apr 09:53
    14052 visningar
    11 svar
    11
    14052

    Hjälp!!! Skor, har breda fötter!

    Hej, jag ska ha en röd lång och vidklänning på mig på mitt bröllop. Håret ska jag ha lite halvuppsatt med mina naturliga lockar och kanske någon blomma. jag ska ha en kedja runt pannan och gudinne men även slaveinspirerade smycken på mig, och jag räknar med sol i sommar så att jag huden e solkysst. Skor? iingen aning, jag har breda fötter och får sällan plats med dem i ett par nätta fina skor. Jag har storlek 39, och jag vill inte köpa en större storlek om jag tex skulle vilja ha sandaler för då sticker en del ut där framme på skon. Har någon tips på vad för skor jag kan köpa? och eller var jag kan hitta dem? Jag e ute efter låga skor.

  • Svar på tråden Hjälp!!! Skor, har breda fötter!
  • Äldre 7 Apr 10:15
    #1

    Titta på bröllopssandaler /flip flop som är gjorda för ex strandbröllop. Bl.a. finns det en del hos light in box. Finns många fina med mer eller mindre blingbling på efter smak. Då jag personligen tycker mer om det lite strikta utan för mycket bling bling så skulle jag välja ett par guld eller silverfärgade sandaler.

  • amerik­a
    Äldre 7 Apr 10:28
    #2

    Alltså, nu låter jag som värsta tanten men då får det väl vara så....

    Jag köper nästan alla mina skor i en affär som heter Sköna Skon, de finns i Linköping + Norrköping www.skonaskon.se

    Det kanske är långt för dig att åka, men om du kollar på deras hemsida får du ändå tips på olika märken som har just sköna skor! Jag har egentligen inga konstiga fötter men har haft problem med hälsporre och det vill jag aldrig mera ha så därför köper jag inga billiga skitskor längre som inte är ordentligt uppbyggda och stötdämpande. Jag har hittat både ballerina och klackskor (med extradämpad klack, vilken känsla!) som faktiskt inte alls ser tantiga ut.... Det är såklart inte samma priser som på Skopunkten men jag tycker att 6-700 kr för ett par riktigt sköna skor i skinn inte är så dyrt i längden...

    Förra våren köpte jag t ex de här två paren som jag är supernöjd med, de bruna är helt låga medan de vita har klack på ca 4 cm. Lycka till!!



     
  • Äldre 7 Apr 10:34
    #3

    Jag har också ganska breda fötter, men skorna från Rainbow Club passade mig, speciellt de som är hela på båda sidor (många av deras modeller är öppna på insidan och det blev inte lika bra). De är ganska dyra dock, men jag letar på Blocket och ebay och hoppas på det bästa. 

  • Äldre 7 Apr 10:34
    #4

    Googla skor med bred läst så kommer det upp en del alternativ. Bland annat engelska webshoppar. För mig funkar det generellt bättre med sandaletter än med pumps. Jag har också 39 och bred fot.

  • Äldre 7 Apr 10:37
    #5

    Jag har också breda fötter och svårt att hitta vanliga skor. Jag köpte mina skor här:
    http://www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewProd&productId=624 (mina skor)
    Det finns även andra modeller som kan passa när man har bred fot
    http://www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewProd&productId=653 (här står det att den passar breda fötter)

    Skorna är dyrare än i vanliga skobutiker men jag tänker att det är värt att lägga extra pengar på att få sköna skor. Finns en fysisk butik i Örebro   

  • Aniara­4
    Äldre 7 Apr 11:30
    #6
    knackamackadam skrev 2013-04-07 10:34:26 följande:
    Googla skor med bred läst så kommer det upp en del alternativ. Bland annat engelska webshoppar. För mig funkar det generellt bättre med sandaletter än med pumps. Jag har också 39 och bred fot.
    Så gjorde jag, jag har korta och breda fötter och hittade brudskor från Evans med bred läst. Handlade på vinst och förlust, men till min stora förvåning passade skorna nästintill perfekt när de kom! De var rent av en liten, liten aning för breda vid hålfoten. Inte kostade de mycket heller.
  • caroli­ne2013
    Äldre 7 Apr 12:24
    #7

    Tack så mycket!! nu har jag en del att titta igenom, alltid haft extremt svårt med skor. Känns skönt med dessa tips!

  • Äldre 8 Apr 07:24
    #8

    Jag har stora fötter och specialbeställde från skohornan.se De har förstås vanliga storlekar också och alla storlekar finns att få "extra breda". Skinnskor i bra kvalité, som kostar där efter iof.. priset beror kanske också på att det är riktiga dansskor, så ska ni dansa mycket blir det extra bra ;) jag köpte där för att jag både på och "utanför" bröllopet dansar mycket.. Lycka till! Jag vet hur svårt det kan vara med skor..

  • 67d
    Äldre 17 Apr 09:42
    #9

    Kan tipsa om dessa, har själv breda fötter och dom sitter helt underbart! www.ellos.se/wildflower/wildflower-cassandra-ballerina-i-satin-stl-36-41/312157&Nao=9

  • annie s
    Äldre 17 Apr 19:41
    #10

    ebay.com kan man välja hur breda skor man vill söka på. Finns massor av underbara skor där.

  • caroli­ne2013
    Äldre 22 Apr 18:39
    #11

    Det är så mycket bra svar nu att jag fick svårt att välja istället =)

Svar på tråden Hjälp!!! Skor, har breda fötter!