• Anonym
    Äldre 6 Apr 08:47
    10368 visningar
    10 svar
    10
    10368

    Han vill ha sex hela tiden.

    Jag upplever detta jobbigt jag kan ibland gå flera dagar och inte vara sugen. Någon som har tips på hur detta går att lösa på ett bra sätt? Jag är verkligen så att antingen är jag på humör eller så inte! Och han kan tänka sig när som helst om han så har hög feber....

  • Svar på tråden Han vill ha sex hela tiden.
  • Anonym
    Äldre 6 Apr 09:14
    #1

    Hmm detdär är knepigt...
    Brukar du också ta initiativ? Förstår han när du inte vill?
     

  • Anonym
    Äldre 6 Apr 11:37
    #2

    Jo när jag är på humör då tar jag initiativ. Jo han förstår men tjatar och visar sitt missnöje....är det nån annan som har samma problem?

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 6 Apr 15:31
    #3

    Prata med din partner! Att man vågar vara öppen och ärlig mot varandra är A och O i ett förhållande.


    Har du inte samma lust som honom så måste han respektera det och gör han inte det ja då kanske man får tänka över sitt förhållande till varandra.


     

  • Äldre 6 Apr 17:01
    #4

    Ett smart drag från hans sida vore kanske att lägga lite energi på att fundera ut vad som eventuellt skulle kunna bidra till att du blev på humör, och ägna sig åt att just bidra med inspirerande uppmärksamhet -hellre än att tjata och visa sitt missnöje. Jag har svårt att föreställa mig att någon tänder på att den andre går runt och tjurar. Tycker han själv att det verkar konstruktivt?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Anonym ("norm­al" man)
    Äldre 9 Apr 11:13
    #5

    Hej!
    Intressant! Jag som man, kan ha några synpunkter, för jag vet hur det är, liksom...

    Det är bra om kvinnan, som ju i denna situation faktiskt säger "nej" ett antal gånger per vecka, samtidigt förklarar att det inte beror på mannen, hur "bra" han är eller att hon tappat intresset för honom.
    Det hjälper en man att slappna av, om han förstår detta. Kanske låter larvigt, men vi män är lite känsliga på den punkten. Att som man få "nej" lite för många gånger på raken, kan göra en lite sårad. Detta är inte logik, det sitter liksom i ryggmärgen.

    Det är bra för en man, att kunna "ta det lugnt" typ en dag eller två eller tre. Det stärker mannen (t ex mentalt)- förklara gärna det för honom. Är själv inte helt ung, men vill gärna ha sex minst två gånger per vecka. Om det inte blir sex genom samlag så kan min fru ändå hjälpa mig ändå, liksom. Även det innebär ju närhet och intimitet. Hon är sjysst och berättar alltid varför, om hon inte är sugen. Har vant mig vid att jag får ta initiativ. Ibland "upptäcker" hon att sex är skönt fast hon inte tagit initiativet. Kanske något för kvinnor att tänka på. Sex ÄR ju bra och har många goda effekter. Ibland kanske kvinnor "glömmer" bort att de vill ha sex??? Vi är fokuserade på olika saker olika perioder. Det är viktogt med fysisk närhet men det behöver ju inte vara sex. Jag som man uppskattar ju också en kram, en kyss.

  • Anonym (\"nor­mal\" m)
    Äldre 9 Apr 13:43
    #6

    Jag vill gärna tillägga en åsikt här:


    Sex blir lätt för allvarligt, tror jag. Sex får absolut inte bli tvång, men det GÅR att ha sex med sin partner fast man kanske inte själv har lust just då. Du som har en som vill ofta - pröva någon gång att ha sex i alla fall fast du inte har lust! Du kanske blir överraskad över hur bra det ändå kan vara. Jag förutsätter förstås att det finns en generös inställning från båda hållen. Mannen ska kunna ta ett nej utan att bli sur, självklart. Sex är skönt, men det är trots allt inte mer än sex, och bör inte förstoras upp.
    Men om det börjar handla om sex varannan vecka och liknande, kanske man ska ta hjälp. Då tror jag att man missar ett bra tillfälle till fysisk närhet, som för du och din partner närmare varandra.
    Du som är kvinna : fråga din man vad sex betyder för honom, alltså även rent psykologiskt!
    Du som är man: lär dig att ta ett nej utan att bli sur. Säg glatt: då tar vi det en annan kväll istället! Om du får nej väldigt ofta: fråga din kvinna vad anledningen är.
    Du som ovan skriver att man ska fundera på relationen när paret inte kommer överens om sex - alldeles för liten anledning. Det är att ge upp alldeles för lättvindigt. Det är helt naturligt att olikheter uppstår även i detta avseende.


     


     

  • Anonym (Lejon­et)
    Äldre 9 Apr 15:49
    #7

    Haller med lite om det ovan men jag vill aven tillagga en sak: Om du inte har lust, ar det for att du inte 'orkar' fa orgasm? For mig ar det ganska svart att na orgasm sa det brukade vara en anledning for mig att inte vilja, om jag inte kande att jag skulle kunna komma. Sa jag forklarade for honom att ibland har jag inte ork att forsoka, sa han far inte tjata pa mig om det eller halla pa i all evighet i hopp om att det ska handa. Och nu forstar han det och vi kan ha 'snabbisar' ibland om jag (eller han for den delen) inte orkar mer an sa.

    Sex ar ju ocksa narhet och smek och kyssar och verkligen ett harligt satt att vara intim sin alskade, om man tar bort stressen att man alltid maste komma eller byta stallning tio ganger. Jag ar valdigt kramig och fysisk sa for mig ar det nastan alltid "ja", om jag slipper stressen att forsoka komma varje gang.

  • PiaB
    Äldre 9 Apr 16:40
    #8

    Jag tror som med allt annat i ett förhållande, kommunikation!


    Jag och min blivande man är oerhört fysiska, vi får aldrig nog av att ta på varandra. Vi rör nästan alltid varandra så fort vi får chansen. Går hand i hand eller sitter nära. Eller som vi säger, sitter mittemot och fånstirrar på varandra :)


     


    Det leder, iallafall för oss, till att vi är extremt fysiskt attraherade av varandra också. Utan att bli alltför privat, så fungerar det väldigt bra även i sängen. MEN om den ena inte känner för det så säger vi det. Jag, eller han, kan säga att idag orkar jag inget mer än att sova, och så somnar vi i varandras armar istället, inget som helst konstigt.


     


    Skulle vi däremot inte prata om det, eller bara säga nej utan förklaring tror jag vi skulle få problem. Nu vet jag att det inte är så att han inte vill ha mig, utan han är helt enkelt trött och behöver sova.


     


    Vi pratar om sex som om allt annat. Vad vi gillar och inte gillar, eller vad vi skulle vilja pröva. För mig är den fysiska kontakten A och O. Mitt förra äktenskap var stendött vad gäller närhet. Och då blir det väldigt konstigt att plötsligt ha sex efter att inte ha rört varandra på länge. Bara för att den ena får lust liksom.


     


    Jag håller med passionsblomman, han borde kanske fundera på vad som får dig på humör. Och om det verkligen är nödvändigt att ha sex varje dag om inte båda vill. Själv tycker jag att de bästa gångerna är när det gått några dagar emellan. Kanske något att tänka på också. För oss funkar det att längta, men det behöver ju inte funka för alla.


  • Anonym
    Äldre 10 Apr 08:29
    #9

    Jag är så att i ibland räcker det att bara mysa och det säger jag till honom. Och försöker få honom att inte ta det personligt. Tack för alla tips :)

  • Anonym (Kvinn­a 35 år)
    Äldre 11 Apr 09:30
    #10

    Vi har "vanligt" sex 1-2 ggr per vecka. Ibland har jag inte heller superlust pga magont, men då brukar jag hjälpa min man på annat sätt (man har ju händer och mun...). Precis som någon skrev tidigare så brukar jag hänga på fast jag inte är jättesugen och det slutar alltid med att jag tänker "det här borde vi göra oftare". Ibland kan jag även säga att vi tar en snabbis när han är på och inte jag. Tror också att det där med sex blir för allvarligt och att "det här är min kropp och allt måste kännas 100% annars går det inte". Jag ser det lite som att man hjälper varandra med olika saker. Om min man är kåt ställer jag upp (så länge man inte får ont/ bli skadad etc) och han ställer upp på annat åt mig.

Svar på tråden Han vill ha sex hela tiden.