• Therese Vesterlund01

    Idé på vigselplats i stockholm!

    Behöver lite hjälp och nya ideér på vart man kan viga sig!
    VI skall göra det borgerligt och ej i stadshuset, någon som har tips och ide på vart man kan ha en liten men fin vigsel med dem närmaste? i Stockholm :)

  • Svar på tråden Idé på vigselplats i stockholm!
  • annapia

    Ekotemplet är väldigt populärt. Det finns också ett fint lusthus vid Waldemarsudde. Eller varför inte i slottsmiljö som Görvälns slott.

  • karamell

    Villa Soludden (värmdö) där ska vi ha vår bröllopsfest, det är många som viger sig på bryggan där vid vattnet, det är jättefint! 

  • stormhelen

    Först så är det ju väldigt svårt att ge råd till olika vigselplatser i Stockholm (eller någon annanstans) om man inte vet vad det ni är ute efter. Vill ni kunna ta med egan mat och dryck? Eller ska det finnas färdiga kuvertpriser där porsolin och personal och allt sådant ingår? Vill ni ha slotts miljö eller torp känsla?


     


    Men jag kan rekumendera ett ställe....


    Jag var på ett bröllop som var på en otroligt vacker plats. Dock så vet jag inte vad adressen exakt är. Har försöt att luska ut det via google earth.


    Men jag har kordinaterna.


    Latitud:  59°18'5.98"N


    Longitud:  18° 4'8.50"O


     


    Det ligger på andra sidan vattnet från tanto. Det ligger som uppe på en klippa med massor av grönska och pricis ovanför vattnet. Det ligger även några kollonistugor i närheten och är inte så långt bort från centralbron. (men man ser den inte från torpet där vigselplatsen är pga alla träd och grönska).


    Det var en helt otroligt vacker utsiktmot vattnet och tanto i bakgrunden.


    Eftersom jag inte vet den exakta adressen (det finns kankse någon som är duktig på att luska ut sådant) så vet jag inte hur man kommer i kontakt med de som äger det för att hyra det till ett bröllop.


     


    Men de som hade hyrt stället på det bröllopet som jag gick på hade både sin vigsel och middag/fest där.


    Jätte vackert där och man får ta med sig mat och dricka dit. De hade gjort all maten själva och köpt dricka i Tyskland.


     


    Jag kan ju lägga upp ett par skärmklipp av platsen så får du iaf se hur det ser ut. =)


     


    På den första bilden så är det den platsen som är markerad "Andreas vigselplats" På andra sidan om markeringen ser man tanto och centalbron längst ut i högra kanten. Vid centralbron ser man även eriksdalsbadet.





    Jag kan varmt rekumendera stället, då det är lätt att ta sig dit, det är centralt beläget och det har otroligt vacker natur.

    Dock så får du luska runt lite så att man hittar vart man vänder sig till för att eventuellt hyra stället osv. 

Svar på tråden Idé på vigselplats i stockholm!