• Madeleine180

FÖRLOVNINGSRINGAR! Titan eller Stål? Va har ni för erfarenheter?

Vi har tittat på förlovningsringar och har helt uteslutit guld och silver.
    Vi va inne på titan men sen hittade vi inte DOM ringarna.
    Sen hittade jag ringar som hade varit perfeka men dom är i stål.
    Har ju inte sett dom i verkligheten, så de jag undrar är hur mycket skiljer dom sig utseeendemässigt? Ser det ut som en mutter runt fingret eller är stålringar lika fina? 

Tacksam för hjälp =) 

• Svar på tråden FÖRLOVNINGSRINGAR! Titan eller Stål? Va har ni för erfarenheter?
  • lerum82

Det är jättefint med både titan och stål, tycker inte det skiljer sig något större. Har själv titan ringar. När vi köpte våra fick vi tyvärr inte den hjälp vi hade behövt så sambons ring var i minsta laget men funkade till han gick upp ungefär 2 kilo och de går INTE att ändra i storlek som de flesta titan och stål ringar tyvärr inte gör så var uppmärksam på att koilla hur det är med det då fingrarna ändras med åldern oavsett om du går upp eller ner i vikt. Inte så roligt att stå här nu och behöva köpa nytt

• snowstars

Jag har sett bilder på jättefina stålringar här på forumet så det kan visst bli jättefint.

Angående storleken kan man visst storleksändra titan om det är "rätt" sorts titan. Kommer inte ihåg exakt hur det var men på titanringar.com finns information om det.

• theluckiest2013

Vi har titanringar och är jättenöjda, både med utseendet och hållbarheten. Och jag har storleksändrat min, det var inga bekymmer alls (ringarna är både köpta och korrigerade på titanringar.com, vilka jag verkligen kan rekommendera!) Stålringar har jag tyvärr inte någon erfarenhet av.

• confuzed86

Jag ska ha en stålring från hedbergs guld. Våra förlovningsringar är i silver men vill ha vigselringen i lite tåligare material. Vi kommer även byta ut mannens ring till stål. De kostar under 800kr st

• Madeleine180

Låter ju jätte bra, men då kör vi nog på stål tror jag då det fanns finare ringar där (enligt min smak :p) 
    Tack för alla svar =) 

• confuzed86

Det är ju alltid upp till var och en. Jag ville ha med stenar men inte lägga hur många tusen som helst då vi kör 30 000kr i budget utan resan. Våra är flemming uizel. Jag sj ser ingen skillnad på om det skulle vara stål eller annat material :)

• 20140222

Går det att ändra storlek på en stålring?

Svar på tråden FÖRLOVNINGSRINGAR! Titan eller Stål? Va har ni för erfarenheter?