• fiffi7­1
    Äldre 3 Apr 14:07
    1860 visningar
    4 svar
    4
    1860

    Präst!

    jag undrar om det är nån som vet när man ska få bekräftelse på vilken präst man ska få och när man ska träffa honom eller henne! det är ju snart dax! har ju lite frågor och funderingar!

  • Svar på tråden Präst!
  • MrsBar­th
    Äldre 3 Apr 16:03
    #1

    det beror på kommun och kyrka tror jag.


    vi ska gifta oss den 24 augusti och vet redan präst (hade förvisso önskan om en speciell) och ska till kyrkan på tisdag och träffa andra par och få tips och råd inför vigseln.


    Kolla med din kyrka!

  • Äldre 3 Apr 16:09
    #2

    Precis som ovanstående skriver.
    Det varierar mellan olika församlingar.
    Ta kontakt med din och fråga.
    Vi fick veta nästan ett år i förväg vilken präst vi skulle få men sen hade vi inte mötet förrän någon vecka innan bröllopet. 

  • Äldre 3 Apr 17:09
    #3

    Vi ska få bekräftelse några månader innan och sen träffas vi ca 1 mån innan själva vigseln och går igenom allt gällande musik och upplägg.

    Men på pastorsexpiditionen sa de att man kunde ringa precis när man ville om man hade några tankar eller funderingar så kunde man få prata med någon även om det inte är just den prästen som ska viga oss. Jag föreslår att du ringer till expeditionen och frågar  

  • Äldre 3 Apr 17:18
    #4

    Hos oss får man bekräftelsen ganska tidigt, vet inte exakt när- har man bokat ett år i förväg vet vi ännu inte vilka präster som jobbar eftersom vi lägger scheman halvårsvis. Jag brukar sedan ringa paret ungefär en månad före vigseln.

Svar på tråden Präst!