• JossanKossan

    Hjälp med formulering

    Vi undrar helt enkelt hur detta låter? FInns all information med? Saknar ni något? Tacksam för all hjälp:)


    Första sidan


    Josefin & Markus


    Vi önskar att ni med er närvaro vill förgylla vår stora dag


    LÖRDAG 17: E AUGUSTI 2013


    KLOCKAN 15.30 VID KOVIKS KAPELL, SANDA


     


    Följt av middag och dans på Hotel Stelor, Västergarn


     


     


    Gästinformation


     


    Vår dag önskar vi fira utan barn med undantag för spädbarn och våra egna familjer


     


    Tal och spex är mer än uppskattade men anmäls i förhand till vår toastmaster Oskar nr.  XXX-XXXXXXX


    Vi önskar oss inget annat än er närvaro men om ni hemskt gärna vill ge tar vi gärna emot ett bidrag till vår kommande bröllopsresa, kontonummer XXXX-XXXXXX


    Till våra gäster från fastlandet kan vi rekommendera att boka båt och boende tidigt. Från vår sida kan vi rekommendera Ljungs fem rum där vi har reserverat alla rummen mellan 16/8-18/8, kostnaden för detta är 1000 kronor per natt. Rummen har en dubbelsäng och en bäddsoffa. Meddela snarast om ni önskar bo där då reservationen släpps 30:e Maj.


    Klädsel under dagen är kavaj med eventuella paraplyer som accessoarer då vi kommer att ha vigseln utomhus och inte bestämmer över vädergudarna


    Vänligen, meddela eventuella allergier i samband med OSA


    Tveka absolut inte att höra av er vid eventuella frågor,  XXX-XXXXXXX


     


    OSA


    Namn _______________________________


    ( ) Ja, vi kommer gärna!


    ( ) Nej tack, vi är upptagna men önskar er all lycka!


    _____________________________________


    VÄNLIGEN SVARA SENAST DEN 1:A JUNI


    Fam Larsson/Jakobsson


    Hospitalsgatan 15


    645 30 Strängnäs


     


     


    Litet kort


     


    Då vi önskar fylla vår dag med så mycket kärlek som möjligt är du mer än välkommen att ta med någon du håller kär. Dock tillkommer en kuvertavgift på 1000 kr som insättes på kontonummer XXXX-XXXXXXX i samband med OSA:

  • Svar på tråden Hjälp med formulering
  • Chicita

    Jag skulle ha förtydligat den sista delen (Litet kort)
    Jag förstår ju att ni menar att det är för den extra personen som dom 1000:- är. Men det är en sån sak som man verkligen kan missförstå "med flit" om man är lite tjafsbenägen...

    Så kanske:
    Käre gäst.
    Det här är en kärlekens dag, och vi vill gärna ge dig möjlighet att ta med en vän eller käresta som sällskap.
    Men vännen behöver då betala kuvertavgift på 1000:-  som insättes på kontonummer XXXX-XXXXXXX i samband med OSA.

  • JossanKossan

    Ja det är den biten vi har haft lite problem med, samtidigt som man vill vara rak och ärlig vill man inte gå på för hårt.

    Tackar för hjälpen

  • Bamsemums

    Den där sista biten har jag själv funderat på! Nu fick jag lite tips, kanon! :)

Svar på tråden Hjälp med formulering