• Äldre 2 Apr 09:48
    8123 visningar
    21 svar
    21
    8123

    Vilket djur är ditt favoritdjur?

    Man brukar prata om kattmänniskor och hundmänniskor. Till vilken skara sällar du dig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket djur är ditt favoritdjur?
  • afture­lding
    Äldre 2 Apr 10:02
    #1

    Vi har katter men under hela min uppväxt har vi haft hund, så jag svarade Annat. Huvudsaken för mig är att ha husdjur, det spelar inte så stor roll vad det är eftersom att individerna ändå är så olika :) Jag ade chinchilla ett tag också, underbara djur!

  • Äldre 2 Apr 10:04
    #2

    Jag valde annat/inget för det fanns ingen "både ock"

    Jag har hund, jag har haft katter (många)...
    Jag skulle nog säga att jag tycker lika mycket om båda djursorterna, och dom gillar mig lika bra.
    Även dom där katterna och hundarna som inte gillar andra människor än sin matte och husse brukar gilla mig av någon anledning.
    Men jag förstår katter mycket bättre än hundar.
    Pappa kläckte ur sig att jag nog har varit katt i ett tidigare liv, bara för att hans perserkatt som inte ville ha något med någon människa att göra och väl accepterade pappa lite sådär på nåder. Någon måste ju klia honom liksom Tungan ute.... Den katten kom självmant till mig och ville kela. Jag fick nästan värja mig för honom. Han var som ett plåster hela tiden.

    Om jag måste välja mellan hund och katt så säger jag iller Flört 
    Tam-Illrar är som en korsning mellan hundvalp och kattunge. Och efter 10 år som uppfödare (många år sen nu) så är det en djursort som verkligen har fastnat för mig. 

  • brud20­130817
    Äldre 2 Apr 11:31
    #3

    Häst helt klart Glad

  • Äldre 2 Apr 11:38
    #4

    Jag växte upp med hundar. Vi provade två gånger med katt - pappa är allergisk. Men vår familj gillar verkligen inte katter! IInte maken heller. Mamma hade zooaffär när jag var liten så jag skötte om alla djur som fanns där :) Var som att vunnit miljonen fast för en liten flicka ;)

  • Äldre 2 Apr 11:51
    #5
    brud20130817 skrev 2013-04-02 11:31:03 följande:
    Häst helt klart Glad
    hehe jag håller med. Häst är ett underbart djur Glad
    Men det kändes inte riktigt som att det passade in på frågan "hund eller katt"... Jag tolkade frågan (med svarsalternativen) som "...eller något annat husdjur" och jag ser inte riktigt hästen som ett husdjur även om det väl rent tekniskt sett klassas som ett sådant.
    Jag skulle väl kunnat skriva marsvin också egentligen. Har fött upp sådana också.

    Likt TheD så "jobbade" jag i djuraffär när jag var mindre (mellan 12 och 15 år) 
    Jag gillar egentligen alla djur. Men dom får inte ha fler än 4 ben. Färre går bra, och inga ben går bra. Men absolut inte fler än 4 ben Skrikandes 
  • PiaB
    Äldre 2 Apr 12:34
    #6

    Hund! Älskar hundar och saknar min hund fortfarande efter tre år. Han fick flytta till en kvinna i Dalarna när jag skilde mig och han plötsligt skulle bo bara hos mig. Jag kunde inte låta honom vara ensam hela dagarna när jag jobbar heltid plus restid. I vintras tatuerade jag hans porträtt på axeln så nu är han alltid med mig
    Jag gillar alla djur, har haft fåglar, ödla, sköldpadda, grodor. Men hunden är en favorit. Är superallergisk mot katter tyvärr, då jag tycker det är ett fascinerande djur.


  • Plätti­s
    Äldre 2 Apr 13:12
    #7

    Är och kommer alltid att förbli en hundmänniska. Min sambo är allergisk mot pälsdjur, och det gör husdjur lite knepigt. Vi hade dock en liten bichon som gick bra trots allergin. Den lilla stackaren blev dock sjuk och somnade in bara femton månader gammal. Nu har jag samlat de spillror som blev kvar av mitt hjärta och försöker se om jag vill ha en hund snart igen. 

  • Äldre 2 Apr 13:17
    #8

    Hund! Men jag tycker om katter också.

  • sagani
    Äldre 2 Apr 14:35
    #9

    Svår fråga :) Jag har två hundar, tre innekatter samt en utekatter. Dessutom jobbar jag med hästar. Så jag gillar nog alla djur ;) Men måste jag välja får det nog bli katter - tycker själv jag är lik dem mer än hundarna. Men folk brukar säga att hundrasen jag har (borde collie) passar mitt temperament utmärkt - duracell-kanin ;)

  • brud20­130817
    Äldre 2 Apr 15:15
    #10

    Chicita: Valde häst eftersom jag inte kunde välja mellan hund eller katt. Har haft hund och tyckte att det var toppen och har numera katt vilket också har sin charm. Tycker att det är mysigt med djur i huset och även utanför.

Svar på tråden Vilket djur är ditt favoritdjur?