• Anonym
    Äldre 1 Apr 01:28
    3985 visningar
    27 svar
    27
    3985

    Vilken?!

    Skriver det anonymt i förhoppning att ingen ska känna igen mig haha... Iaf kommer inte m2b lägga märke till denna tråd då mitt alias ej syns... så vilken tycker ni?

  • Svar på tråden Vilken?!
  • Anonym
    Äldre 1 Apr 01:29
    #1

    Äh men!!! Varför laddades ej bilden upp?! Någon som vet hur man gör från mobilen???

  • Äldre 1 Apr 11:44
    #2

    Jag tror inte att du kan ladda upp bilder från mobilen.
    Men om bilden ligger på en hemsida så kan du alltid hämta den därifrån (länka) 

  • Anonym (TS)
    Äldre 2 Apr 21:45
    #3

    Så ja!! Ska tilläggas att klänningen till höger har samma ovandel som den vänstra har fast dessvärre inte lika fin spets (mer stickat!) och därför knycklade jag ner tyget vid bysten och satt en nål för att få den hjärtformad. Om jag hade valt den hade jag tagit bort det tyget helt och ersatt med något annat (tips???)... Vad tycker ni? 


  • Äldre 2 Apr 21:54
    #4

    Älskar överdelen på den vänstra, men gillar den högras kjol bättre!

  • Anonym (TS)
    Äldre 2 Apr 22:00
    #5
    August Moon skrev 2013-04-02 21:54:58 följande:
    Älskar överdelen på den vänstra, men gillar den högras kjol bättre!
    Ja men visst!!! Håller helt med och det är det som är mitt dilemma också! Hade velat ha den vänstras överdel på den högra kjolen! haha... Synd att den högras överdel inte hade lika fin spets, annars är de lika...

    www.maggiesottero.com/dress.aspx 

    www.sotteroandmidgley.com/dress.aspx 

    Men tycker även om den högra som "tubklänning"... måste dock komma på vad jag gör med överdelen om den övre tyget går bort... tänkte eventuellt hitta något mönster och få sömmerskan att sy dit swarowski kristaller väldigt tätt ???
  • Äldre 2 Apr 22:08
    #6

    Om du ändå ska ta den till en sömmerska så kanske ni kan ta bort spetsen från överdelen på den högra och ersätta med annan spets (köp i en tygaffär).
    Hon kan ju använda den gamla spetsen för att ta fram mönster så att det är lätt att sy.

    Om du sätter kristaller på en överdel som var tänkt att använda tillsammans med axelband (som det ju verkar) så kan det bli för tungt för konstruktionen och du tappar passformen helt och klänningen bara vill kana ner. 

  • Bulis7­6
    Äldre 2 Apr 22:17
    #7
    August Moon skrev 2013-04-02 21:54:58 följande:
    Älskar överdelen på den vänstra, men gillar den högras kjol bättre!
    Håller me!!
  • Anonym (TS)
    Äldre 2 Apr 22:18
    #8
    Chicita skrev 2013-04-02 22:08:56 följande:
    Om du ändå ska ta den till en sömmerska så kanske ni kan ta bort spetsen från överdelen på den högra och ersätta med annan spets (köp i en tygaffär).
    Hon kan ju använda den gamla spetsen för att ta fram mönster så att det är lätt att sy.

    Om du sätter kristaller på en överdel som var tänkt att använda tillsammans med axelband (som det ju verkar) så kan det bli för tungt för konstruktionen och du tappar passformen helt och klänningen bara vill kana ner. 
    Det ska jag göra! Kolla i tygaffär om jag hittar någon fin spets! Att jag inte ens tänkte på det Skrikandes haha

    Den sitter väldigt stabilt dock, så det oroar mig inte alls att den skulle bli för tung och kana ner. Den sitter stabilt med korsett inuti och det skulle inte vara en full överdel med kristaller i så fall... men det är absolut värt att tänka på. Ska diskutera det med sömmerskan igen. När jag lite hastigt diskuterade det med henne så menade hon att det inte skulle vara några problem...

    Är mer orolig över leveranstiden än något annat på dessa klänningar... (5-6 mån, sen ska ändringar hinnas med också, gifter mig i okt!).
  • Anonym (TS)
    Äldre 2 Apr 22:19
    #9
    Bulis76 skrev 2013-04-02 22:17:42 följande:
    Håller me!!
    Kjolen förälskade jag mig i direkt och släpet är så vackert!
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 3 Apr 03:18
    #10

    Den högra ;)

Svar på tråden Vilken?!