• Viola

Festlokaler i Södertälje och Märsta -Cleopatra, Mor Johannes, etc.

Jag tittar på festlokaler inför mitt bröllop i höst, mina alternativ är än så länge Cleopatra, Mona Lisa och Mor Johannes (i Märsta).

Jag har inte så bra uppfattning av lokalerna i vare sig Södertälje eller den i Märsta, då jag inte kan minnas en enda fest jag varit på som gäst där maten åtminstone varit "ok" och det oroar migGråter.

Jag skulle verkligen uppskatta om ni som har erfarenhet av olika syrianska festlokaler delar med er av era upplevelser, inte bara vad gäller maten, utan helhetsintrycket, oavsett om ni varit gäst eller brud.

Jag är öppen för andra förslag såklart. Alla tips välkomnas! 

• Svar på tråden Festlokaler i Södertälje och Märsta -Cleopatra, Mor Johannes, etc.
  • kitkät

Har du tittat på Panorama? Jättefin lokal och väldigt god mat. Jag och min fästman ska hålla vår bröllopsfest där! Annars så tycker jag att Cleopatra är fantastisk. Jag var gäst på ett bröllop där i januari och maten smakade bra! Men jag har hört att dom tar överpriser! Och lokalen är väldigt stor, så har man under 300-400 gäster så är man nog för få för just den lokalen tror jag. Annars har du Hallundas festvåning som också är jättefin. Där har jag också varit på bröllop. Dom håller tillomed på att förnya den nu och fräscha upp lokalen. Jag tycker att dessa tre är dom finaste/bästa lokalerna. Det finns även en relativt ny lokal i Södertälje som tillhör den nya kyrkan. Jag vet dock inte vad den heter! Den är också fin. Men jag kan inte säga något om maten eller servicen.

• Viola

Tack för tipsen! Vi kommer förmodligen ha rundbord, så jag tror att Cleopatra är i lagom storlek då. Jag ska däremot kolla upp Hallundas festvåning, den har jag missat.

• Lavelii

hallundas festvåning är jättefin.. Ska själv ha mitt bröllop där i oktober! Som Kitkät sa så håller de på att fräscha upp den nu

• Lavelii

Den andra lokal som Kitkät pratar om tror jag tillhör den assyriska kyrkan mor jakob. Jättefint! Panorama är jättefint och vad jag minns bra mat! Både jag och min mamma noterade det och minns det fortfarande trots att det var ca 3 år sen vi var där sist...

Svar på tråden Festlokaler i Södertälje och Märsta -Cleopatra, Mor Johannes, etc.