• JensO

Resa bort, romantiskt!

Hej! Visste inte riktigt vart jag skulle lägga posten, chansar här :) Tänkte unna min blivande hustru med att åka bort, en helg ungefär, med barn etc är det ungefär så länge vi kan :) Men hittar inte riktigt det jag söker, det får gärna vara hm romantiskt, lite hm "hemma" inget toppmodernt spa typ. Men gärna spa delen lixom, Kombinerat med ett Mysigt och romantiskt boende. Vart i Sverige spelar föga roll men inte längst upp eller längst ner i Sverige :) Konstenta, letar efter ett mysigt, romantiskt spa som är Fint, men inte i lixom Sthlm centrum, gärna stugaktigt eller dylikt med god mat. Verkar vara svårfunnet! Hjälp !

• Svar på tråden Resa bort, romantiskt!
  • annapia

I Stockholmstrakten finns mycket mysigt. Åk ut i i Skärgården. Ex Dalarö strand hotell, Utö, Sandhamn eller Marholmen (Norrtälje).

• Grodprinsens brud
    Hotell Tylösand! Underbart! Fick till och med min verkstads-sambo att relaxa!
    Mössebergs kurort.. Lite mindre, brukar finnas med på COOP Hotellpremie så ni får två nätter...
    Huskvarna stadshotell, inte SPA men ni får tillgång till en utomhusjacuzzi.. De har romantiska paket..
    Tallhöjdens Wärdshus, Inte SPA men ni kan boka bastun för er själva och sommartid är utomhuspoolen öppen.

Har ni inget emot att resa emellan så är Everöds B&B supermysigt och så kan ni ta bilen till separata SPA i Kristianstad eller som HälsoOasen i Hässleholm, de har även duo-behandlingar Skrattande 
  • Chicita

Jag måste ju rekommendera hotellen i Tällberg (Dalarna)  om du vill ha "hemmakänsla" och stugor.

Åkerblads
    Dalecarlia
    Klockargården
    Green Hotel
    Tällbergsgården
    Villa Långbergs
    Masesgården

Om jag glömt någon så kanske dom finns med här...
    Tror det finns 11 hotell i lilla Tällberg. Du har en helt underbar utsikt mot Siljan och det är bara några mil till både Leksand och Rättvik om man vill åka in och "göra stan" någon kväll

• JensO

Tack för svaren ! Verkade ju finnas en hel del intressanta utbud ! Detta ska bli spännande :)

• sophiebus

yasuragi i stockholm. där går man som i en egen lite bubbla i sin morgonrock hela dagarna.

• JensO

Åh mycket gott om Tällberg! Tack så mycket för all hjälp och svar!

• FruForsmark
    JensO skrev 2013-04-03 18:14:11 följande:
    Åh mycket gott om Tällberg! Tack så mycket för all hjälp och svar!
    Tällberg är supermysigt!
Svar på tråden Resa bort, romantiskt!