• jenniferochaugust

Hjälp från sömnadskunnig! Please!

Hejsan,
    idag kom äntligen min efterlängtade brudklänning från dinobridal.com hem till mig med bud. Jag är jätteförtjust i klänningen och den är så fin på så många sätt MEN jag står inte ut med midjebandet. Jag tål inte att det är så brett och rynkat.

Som ni ser på de två nedersta bilderna så är midjebandet insytt i klänningen. Jag kan ingenting, verkligen ingenting om sömnad och skulle behöva er hjälp!
    Kan en sömmerska fixa detta tror ni? På något sätt?
    Jag skulle antingen vilja ta bort bandet helt eller byta ut det mot ett annat tunnare och smidigare band.
    Jag har tittat efter coh spetsen går ner hela vägen bakom bandet och bandet är bara sytt med ett sygn här och där runt om. Det är i sidorna och bak i knäppningen där bandet verkligen är insytt ordentligt.

Det här är verkligen det enda som är fel med klänningen tycker jag och det vore så skönt om det gick att fixa!
    Tacksam för hjälp!
  • Svar på tråden Hjälp från sömnadskunnig! Please!
  • Chicita

Utan att kunna se närmare på klänningen så är det inte något jag kan säga med 100% säkerhet.
    Men jag är rätt säker på att det ska gå och lösa Glad 

Det är i alla fall helt klart värt att ta med till en sömmerska så hon får kika närmare. 

• jenniferochaugust
    Chicita skrev 2013-03-28 14:46:45 följande:
    Utan att kunna se närmare på klänningen så är det inte något jag kan säga med 100% säkerhet.
    Men jag är rätt säker på att det ska gå och lösa Glad 

Det är i alla fall helt klart värt att ta med till en sömmerska så hon får kika närmare. 
    Snabbt som tusan sprang jag in till kemtvätten bredvid och frågade vad som kunde göras. Det går att lösa, men det är ett omfattande jobb och blir dyrt. Med tanke på att jag antagligen måste lägga upp klänningen, byta dragkedja och ta bort bandet så kommer det handla om en bit över tusen kronor. Känns riktigt trist! Jag skulle alltså kunna beställa en ny klänning för samma pris!
  • Chicita

Kolla med någon mer sömmerska.
    Lägga upp den behöver du ju antagligen göra ändå om den är för lång. Men frågan är ju vad det skulle kosta att även ta bort eller minska bandet.
    Det kan variera väldigt mycket i pris mellan olika sömmerskor. Vissa är även snabbare än andra och det påverkar ju också priset Glad 

Svar på tråden Hjälp från sömnadskunnig! Please!