• btb201­3
    Äldre 26 Mar 10:58
    1319 visningar
    2 svar
    2
    1319

    Tyskland. ResPris, förbeställa?

    Hej.


    Undrar bara lite om vad själva resan kostar? Bensinen kan man ju typ räkna själv, men färjor och sånt. Vilken färja? Förboka? Har aldrig ens åkt färja så är lite småkorkad när det gäller detta. Min bror pratade om att man bara bokar bilplats på färjan men sen har han inte sagt mer för han tyckte jag var lite knäpp som inte visste. Kan man bara boka bilplats på färjan?


    Vart i tyskland är det bäst att handla? De är väl bättre att åka lite längre in i tyskland? Hur fungerar de att förbeställa så att de finns färdigplockat när man kommer.


    Hur mkt får man ta in? Pappa pratade om att de finns undantag om de är typ 50 års fest eller bröllop, men hur bevisar man bröllop om de finns ett sådant undantag? Så länge som lasten inte överstiger bilens maxlast.


     


    Kanske totalt idiotiska frågor som ALLA vet, verkar ju så, men av mina vänner och familj får jag inget riktigt svar.

  • Svar på tråden Tyskland. ResPris, förbeställa?
  • Äldre 3 Apr 12:05
    #1

    www.ttline.com/sv/Skandinavien/Kryssningar-Shopping/Kortresor/En-hel-dag-iland---Rostock/Boka och res innan 15/6 så kostar det 995kr. Ni får ta med bilen ombord, hytt ingår och så får ni en hel dag i Tyskland. Finns bra priser på Bordershopen i Rostock http://www.rostock.bordershoppa.se/#                                  eller på Calles i Rostock   www.calle.dk/Default.aspx&SID=SHOP9 

  • btb201­3
    Äldre 3 Apr 20:32
    #2

    tack så mkt :D


     

Svar på tråden Tyskland. ResPris, förbeställa?