• sansun

Hjälp med klänning!

Som ni säkert förstår av rubriken så vill jag ha lite hjälp med vilken klänning jag ska välja. Å eftersom jag är en TOTAL amatör vad gäller brudklänningar (egentligen klänningar i övrigt också) så hade jag en svart BH på mig under provningsdagen. JÄTTE smart av mig verkligen! ;-O LIte halvtaskiga bilder är det också då det är taget med mobilkamera och inne i affären där ljuset var lite speciellt. Hyffsat storbystad och smal midja som jag har så passade ju ingen klänning som fanns. Utan den jag väljer måste sys upp. Lite humm får man ju ändå hur de ser ut. Tack på förhand! Å våga säga att den där passar du inte alls i om det är så!

Dessa två är alltså samma klänning, ville bara visa på hur den såg ut i ryggen då de var lite annorlunda. 

Helt enkel, utan bling bling och med snörning i ryggen. Litet släp som inte syns på bilden.

• Svar på tråden Hjälp med klänning!
  • tiger

Klänning nr 2 får din kropp att se vacker ut, den marker din smala midja, i modell 1 ser du väldigt rak ut, får inte alls samma form. Tycker du ska prova någon mer modell där kjolen är lite större som i modell 2. Du passar i klänning men mitt tips är prova några flera klänningar, kanske en annan butik om det finns där du bor och våga prova något du kanske inte själv tänkt på, be om tips för din kropp.

• stormhelen

Det är svårt att säga utifrån de här bilderna. Vinkeln på bild 1, gör att du ser helt oproportionerlig ut. Så jag anser att just den klänningen går inte att bedömma, då det inte ges en rättvis chans pga av dålig bild/vinkel.

Den andra bilden (den längst ner) är destå bättre, och därför går det då att bedömma klänningen. Den sitter väldigt fint på dig, och det är som ovanstående sa: Den markerar din midja jätte fint. Fint med draperingarna.

• maddek

Tycker att klänning nr 2 var snyggast på dig, fint med lite vidd i kjolen som markerar din midja mer. :)

• Sara 120707