• sansun

Hjälp med klänning!

Som ni säkert förstår av rubriken så vill jag ha lite hjälp med vilken klänning jag ska välja. Å eftersom jag är en TOTAL amatör vad gäller brudklänningar (egentligen klänningar i övrigt också) så hade jag en svart BH på mig under provningsdagen. JÄTTE smart av mig verkligen! ;-O LIte halvtaskiga bilder är det också då det är taget med mobilkamera och inne i affären där ljuset var lite speciellt. Hyffsat storbystad och smal midja som jag har så passade ju ingen klänning som fanns. Utan den jag väljer måste sys upp. Lite humm får man ju ändå hur de ser ut. Tack på förhand! Å våga säga att den där passar du inte alls i om det är så!

Dessa två är alltså samma klänning, ville bara visa på hur den såg ut i ryggen då de var lite annorlunda. 

Helt enkel, utan bling bling och med snörning i ryggen. Litet släp som inte syns på bilden.

• Svar på tråden Hjälp med klänning!
  • tiger

Klänning nr 2 får din kropp att se vacker ut, den marker din smala midja, i modell 1 ser du väldigt rak ut, får inte alls samma form. Tycker du ska prova någon mer modell där kjolen är lite större som i modell 2. Du passar i klänning men mitt tips är prova några flera klänningar, kanske en annan butik om det finns där du bor och våga prova något du kanske inte själv tänkt på, be om tips för din kropp.

• stormhelen

Det är svårt att säga utifrån de här bilderna. Vinkeln på bild 1, gör att du ser helt oproportionerlig ut. Så jag anser att just den klänningen går inte att bedömma, då det inte ges en rättvis chans pga av dålig bild/vinkel.

Den andra bilden (den längst ner) är destå bättre, och därför går det då att bedömma klänningen. Den sitter väldigt fint på dig, och det är som ovanstående sa: Den markerar din midja jätte fint. Fint med draperingarna.

• maddek

Tycker att klänning nr 2 var snyggast på dig, fint med lite vidd i kjolen som markerar din midja mer. :)

• Sara 120707

Tycker du ska satsa på en klänning med lite vidd i kjolen, eftersom du är lite storbystad så ser du lite konformad ut i en rakklänning. Vidden i kjolen kommer att hjälpla till och balansera och ge intrycket av att du är mer timglasformad

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-22 10:44:25 följande:

Det är svårt att säga utifrån de här bilderna. Vinkeln på bild 1, gör att du ser helt oproportionerlig ut. Så jag anser att just den klänningen går inte att bedömma, då det inte ges en rättvis chans pga av dålig bild/vinkel.

Den andra bilden (den längst ner) är destå bättre, och därför går det då att bedömma klänningen. Den sitter väldigt fint på dig, och det är som ovanstående sa: Den markerar din midja jätte fint. Fint med draperingarna.

Jag håller med Stormhelen.
  • sansun

Ser nu att alla bilder inte kom med.... Data snille som man e Var två stycken till, bara för att göra det lite värre Här kommer de också, förhoppningsvis!

Med ett "axelband som hänger hela vägen ner och följer släpet, syns i spegeln! Lite släp är det på den.

Denna klänning är 2 storlekar för stor, men var den enda i halterneck så jag ville prova den ändå Också lite släp men inget jätte långt!
  • HelenaFredrik

Absolut inte nr 3 iaf för du fick en väldigt osmickrande figur där. Jämför man med de andra klänningarna så kan man knappt tro det är samma person.

Jag gillar nr 2 fast med lite vidare kjol

• stormhelen

Klänningarna som är på de två nya bilderna sitter inte lika bra på dig som den andra klänningen på den första omgånen av bilder som du la upp. (den första går ju som sagt inte att bedömma). 

• Maries31

Jag tycker helt klart att det står mellan klänning två och klänning fyra :) Nr ett gav dig en väldigt rak siluett nedanför bysten och nr tre smickrade inte din kropp alls. Ska jag välja EN av klänningarna så måste det bli klänning nr två. lycka till! :)

• tiger

Min favorit är fortfarande nr 2, tycket klänning 4 ser stor ut och ina bröst försvinner. Men vill du ha axelband så gillar jag själv modellen på klänning nr 4. Inget fan av klänning nr 1 och 3.

Svar på tråden Hjälp med klänning!