Flytta ihop - jag vill nu men han vill vänta (långt)
Jag har varit tillsammans med den man jag letat efter hela mitt liv i 1,5 år nu. Vi är jättekära, är så glada att vi äntligen hittat varandra och har det fantastiskt bra tillsammans på alla sätt och vis. Vi planerar en gemensam framtid med allt vad det innebär - barn, giftermål etc. Han har en 13-årig dotter och var tidigare gift med hennes mamma i 9 år. Hans dotter och jag trivs jättebra ihop.
Det finns bara ett problem och det är att jag tkr det är dags att ta nästa steg och flytta ihop, men han vill vänta för han är inte redo än säger han. Det här gör att jag känner mig sårad, ratad och frustrerad för att han inte vill samma sak som jag och för att jag inte vet hur länge jag måste vänta på honom Det känns som om jag kommer att få vänta i evigheter och det gör att jag tappar modet...Jag har bott ensam i 4 år och längtar jättemkt efter att få bo tillsammans med min älskling, så det är så himla svårt att bara vänta och vänta...
Till saken hör att han endast bott ensam i 3 år (han är nu 37) eftersom han flyttade in till sin ex-frus bostad direkt från sitt föräldrahem. När det tog slut efter 9 år träffade han snabbt en ny kvinna som han flyttade ihop med på en gång, för han kände sig dumpad av ex-frun och tyckte det var trist att bo ensam. Det nya förhållandet tog emellertid slut inom ett år (pga av att de flyttade ihop för fort säger han) och han skaffade sig sin första egna lägenhet och har bott ensam sen dess.
Han säger att han är rädd att göra om samma misstag och vill att vårt förhållande ska hålla resten av livet som de andra inte gjorde. Han vill för bådas våran skull vänta med att flytta ihop tills han känner sig riktigt redo, eftersom det kommer att funka mkt bättre då säger han. Han tycker att det finns fler fördelar med att bo i var sin lght, för annars hade han flyttat ihop med mig för länge sen har han sagt och han verkar ha ett större behov än jag att vara ensam ibland. För honom är det också mkt viktigt att vara 100% ärlig både mot mig och sig själv.
Så vad är det bästa jag kan göra i denna situation undrar jag, ska jag bara vänta tills han är redo och själv säger till mig att han vill flytta ihop ? Han säger själv att han ska ta upp frågan när han känner att det är rätt tid och han är redo att flytta ihop. En väninna gav mig rådet att vara litet oanträffbar för att han skulle få sakna mig och längta efter mig mer än vanligt. Jag tycker inte om att spela spel och tycker det känns dumt och onödigt att göra det. Det känns helt onaturligt för mig att göra så. Jag vet inte ?? Vad tycker ni ?? Ska jag bara vänta och inte ta upp ämnet alls tills han gör det ??
Otåliga Deianeira !