• Anonym (Kalla fötter)

    Kalla fötter

    Jag har börjat fått kalla fötter inför mitt kommande bröllop som är om 5 månader. Jag har börjat få en orolig känsla i mage,och tycker att allt har gått för snabbt. Jag och min m2b har i juli varit ihop i 2 år, Har vi gått för snabbt fram?  Han gick från att "aldrig i livet vilja gifta sig" till att fria till mig.  

    Vad fan ska jag göra och har någon annan känt likadant?  

  • Svar på tråden Kalla fötter
  • Anonym

    Det är klart att man tänker igenom sitt beslut. Jag kommer fram till att det är rätt. Det är ju honom jag vill leva med och det vet jag. Jag tycker att man SKA tänka till. Vill du gifta dig med honom?är det honom du vill leva med? Hur kände du när han friade, var du beredd? Då menar jag inte beredd på att gifta dig och den grejen, utan beredd att säga att det är honom du ska leva med. Jag tycker att man ska ta kalla fötter på allvar. Det kanske inte är rätt eller inte rätt just nu. Det kanske finns en tvekan för att man sett saker hos den andre som gör en tveksam över hur det ska bli sen. Gifta mig (ha vacker klänning, ha fest, säga fina saker till den jag var kär i), det har jag kunnat göra till flera i mitt liv (vid rätt tidpunkter, innan det gått åt skogen), men att leva i ett äktenskap vill jag bara göra med den jag gör idag.

  • PiaB

    Du måste prata med din blivande man om det. Och ta dina tankar på allvar. Kanske är det bara nerver, kanske är det något annat.


    Jag är i samma sits.Vi har känt varandra i tre år i år, och har planerat allt klart för bröllop i sommar. Men nu har vi faktiskt valt att skjuta upp det. Vi ställer inte in, för vi vill fortfarande gifta oss. Men vid en tidpunkt då det passar oss bättre.


     


    Vi har dock inga tveksamheter om våra känslor till varandra, eller att vi vill leva ihop resten av livet. Däremot känns det som att det kostar för mycket om vi ska ha det bröllop vi vill och då vill vi hinna spara mer pengar. När vi började prata om det väcktes frågan, varför måste vi gifta oss i sommar då?


     


    Du och din blivande får sätta er ner och prata om det, och lista för- och nackdelar med att ni gifter er. Förhoppningsvis hittar ni inga nackdelar


  • Anonym (Kalla fötter)
    Anonym skrev 2013-03-21 06:46:56 följande:
    Det är klart att man tänker igenom sitt beslut. Jag kommer fram till att det är rätt. Det är ju honom jag vill leva med och det vet jag. Jag tycker att man SKA tänka till. Vill du gifta dig med honom?är det honom du vill leva med? Hur kände du när han friade, var du beredd? Då menar jag inte beredd på att gifta dig och den grejen, utan beredd att säga att det är honom du ska leva med. Jag tycker att man ska ta kalla fötter på allvar. Det kanske inte är rätt eller inte rätt just nu. Det kanske finns en tvekan för att man sett saker hos den andre som gör en tveksam över hur det ska bli sen. Gifta mig (ha vacker klänning, ha fest, säga fina saker till den jag var kär i), det har jag kunnat göra till flera i mitt liv (vid rätt tidpunkter, innan det gått åt skogen), men att leva i ett äktenskap vill jag bara göra med den jag gör idag.
    Jag var inte beredd på att han skulle fria överhuvudtaget. Jag hade börjat  vant mig vid tanken på att aldrig gifta sig,eftersom han hade tydligt sagt att han inte ville gifta sig och tyckte inte om äktenskapet som institution.
    Jag vill leva med honom, skaffa barn och bli gammal med honom ,men jag har börjat tvekat på om att gifta sig är der rätta för oss. Jag skulle inte ha sagt ja från början känner jag nu,utan jag skulle nog ha funderat ett tag istället. 
Svar på tråden Kalla fötter