• Vårbröllop

    Bröllopstårta

    Vi ska göra egen bröllopstårta och jag behöver lite tips och ideer. Vi är 60 stycken och vill ha flera tårtot istället för en stor.

    Ursprungsplanen var att ha chokladtryffeltårtor men vi är inne på något lättare. Vad borde vi göra som faller flest i smaken och som räcker väl till alla?

  • Svar på tråden Bröllopstårta
  • swdnchick

    Om du ska göra flera tårtor så kan du ju göra 2 olika sorter eller kanske ännu fler. Men om du vill ha samma sort så kan det ju vara svårt att hitta något som alla gillar.

    En vit princesstårta med hallonsylt/jordgubbsylt kanske många tycker är gott. Eftersom man kan köpa färdiga lock så krävs det ju inte mycket talang för att lyckas med utseendet.

    Det är ju verkligen svårt det här med tårtor!

  • Allis

    Vi ska ha tårtbuffé, ungarna kommer att älska det och eftersom en del gäster inte tål dittan och dattan är det bra med flera olika alternativ. Min åttaåring håller på att skriva innehållsförteckning på allt, mycket rart.

  • Chicita

    Gör tårtor som ni gillar. Glad

    Jag skulle ha gjort två sidor på tårtbordet (där man verkligen ser att tårtorna är olika, typ hans är bruna och dina är vita eller nåt) och sen kanske en liten som består av två halvor, hans och hennes.
    Och låtit alla "hennes" tårtor vara din favorittårta. Och motsvarande till honom alltså. 

    Hur ni än gör så kan ni inte göra alla nöjda.
    Vi gjorde en tårta som vi ville ha. (tja förutom att det sket sig när jag skulle dekorera den så det blev en nödlösning)... De som var gluten eller laktosintolleranta fick äta vanligt fika istället. Dom förstod ju och accepterade att vi inte kunde göra flera olika tårtor och det hade dom inte förväntat sig heller. Dom var bara glada över att det fanns laktos och glutenfria kakor och bullar så dom kunde äta mer av det istället Glad 

  • amerika

    Vi kommer att ha bara en liten tårta (för att vi vill ha en att skära i) och sedan cupcakes till gästerna. På så vis kan vi tillgodose även glutenintoleranta (som vi har ett par stycken av, bl a min son som skulle bli superbesviken om han fick nåt annat att äta!) och laktosintoleranta. Det blir knivigare om nån inte tål ägg, dock, men jag tror inte vi kommer bjuda nån sån... *puh*

    Ett tips är alltså att ha en tårta till brudparet och så cupcakes till övriga!

    Annars är ju tårtor m olika smaker en bra grej. Jag gillar choklad så det är mitt tips på smak (choklad + hallon eller choklad + passionsfrukt eller choklad + päron) men annars är ju olika bärsmaker alltid gott! 

    Lycka till!! 

Svar på tråden Bröllopstårta