• millisen

Lokal att hyra i Motala!!!

Behöver hjälp med att hitta en lokal att hyra där man kan ha bröllopsfest. Alltså ingen restaurang eller något liknande...
    Tacksam för all hjälp...

• Svar på tråden Lokal att hyra i Motala!!!
  • Zetiina

Hej! Såg ditt inlägg först nu. Vad för typ av lokal ni vill ha? Och för hur många? Inne i stan eller går det bra utanför? Vi har snokat runt en del eftersom vi också kommer gifta oss i Motala-trakten!

• millisen

Vi blir inte mer än 50 personer och det får inte ligga för långt utanför stan. Vi har tänkt att ha vigseln i Vinnerstad kyrka.

• Zetiina

Ok, är ni under 50 har ni lite mer att välja på. (än oss som kommer vara över 100.. )

* Församlingshemmet (måste nog dock vara alkoholfritt)

* Gamla folkets hus

* Fornåsa bygdegård (15km utanför stan. Inte jättemysigt och kanske lite stort för er, men billigt och det mesta finns på plats.)

* Klockrikegården (också ca 15km utanför stan, rymmer ca 100)

* DHR (handikappades riksförbund) har lokaler till uthyrning. Vet inte hur många de rymmer.

* Kung Sverker om ni vill vara på båt, men då kanske ni måste ha deras mat + att det är dyrt.

* Skogsborgs vandrarhem (vet ej om det fungerar som restaurang eller inte, men de rymmer 50)

* Berggrens källare rymmer 50, men misstänker att det är restaurang.

* Folkdansgillet Varamon (Vet ej hur många som ryms, ganska litet.)

* Medevi Brunn. Mysigt, men ligger ju en bit från stan.

Ställen jag vet finns men inte mer: Näs kurs o konferens, Karlsby, skolmatsalar, Rättaregården, Tjällmo gästgiveri, Kvarn.

Hoppas det var till nån hjälp!
    När gifter ni er? Bor ni i Motala? Kanske kunde utbyta lite mer idéer, om tex fotografer, frisörer och blomsterställen osv osv

• millisen

Tack för alla tips! Ja vi bor i Motala och vi ska gifta oss i sommar närmare bestämt den 10:e juli. Försöker att hålla kostnaderna nere så att vi har råd att leva även efter bröllopet. Har tyvärr inga rika föräldrar som har lust att betala. den bästa fotografen här i stan är Studio Dacke Liverpool.

• Zetiina

Vi försöker också hålla nere kostnaderna. Jag förstår inte riktigt hur vi ska ha råd, vi vet inte ens om vi har jobb i november... Men på nåt sätt ska det gå, och lite bidrag från föräldrarna kommer vi få. Vi kommer prioritera att bjuda de vi vill dela dagen med (större delen av våra stoooora släkter och en del vänner) och köra ganska o-exklusivt.

Japp, har varit i kontakt med Studio Dacke, han lät jättetrevlig! Tyvärr var de redan uppbokade en tid på "vår" dag, så det skulle bli rätt tidig fotograferin i så fall, men det kanske blir dom i alla fall.

Ska ni ha catering eller fixa mat själva?

• millisen

Vi har tänkt att laga maten själva. Tänkte ha buffé där all mat är kall... Sedan åker vi till Tyskland och handlar vin,sprit och öl. Kommer att ha en bar där allt kostar 10 kr.

Mitt problem just nu är att jag inte riktigt vet hur jag vill ha det med alla barn. Själv har jag 2 barn och alla våra vänner har också barn. Tror inte att de har några problem att hitta barnvakt. Problemet är att vi inte vet vem som ska ta hand om våra...

• Zetiina

Vi funderar också på buffé, men kommer hur som helst att ha catering. Det blir så mycket jobb annars eftersom vi kommer vara rätt många gäster. Du känner möjligtvis inte till någon billig catering med god mat?
    Å andra sidan kommer vi ha en alkoholfri tillställning, så där sparar vi in en hel del pengar. (Vi är nykterister och det är inte många av våra gäster som kommer sakna alkohol heller. )

Om dina vänner hittar barnvakt till sina barn så kan väl era barn få följa med sina kompisar (antar att de är kompisar med minst nån av era vänners barn) där de ska vara?

• vårbrud2004

hej på er motalabrudar, eller brudar i motala kanske låter bättre... :)

någon undrade över bra catering, nu vet inte jag vad de tar prismässigt men Valven i Vadstena 0143-12340 (tror jag deras telefonnummer är...) gör fantastisk god mat. Jag vet dessutom att de caterar.

sjövik i motala har också lokaler som rymmer ca 50 personer, vet inte om de finns kava eller ej. lokalen finns men ägare vet jag ej...

må så gott!

• Zetiina

Valven... Undra om det inte var där min älskling bjöd mig på underbar middag, lät bekant iaf. I såna fall hade de underbar mat, men ganska dyr. Tål väl iofs att kollas upp.

Sjövik har jag fått tips om från fler håll, men de är en restaurang, det var därför jag inte tipsade millisen om dom. Däremot har de kanske catering, så vi ska definitivt kolla upp dom!

• Smurfpussen

Hallå! Skulle bara vilja rekommendera DHR-stugan i Varamon. Min syster och hennes man hade festen där för ca 60 personer och det finns bra kök med porslin, en skön trädgård och så närheten till beachen. De hade välkomstdrink på stranden under partytälttak och sedan gick vi upp och åt. Dessutom finns övernattning till hyfsade priser både i anslutning till DHR och till vandrarhem i närheten...

Svar på tråden Lokal att hyra i Motala!!!