• spontan bruden

    Annorlunda allt

    Letar annorlunda ringar, kläder, plats för foto, frisyr osv.
    Det ska vara snyggt och stilfullt men allt annat en traditionellt. Kollar frisyr trådar, klänningar, framförallt kläder till min blivande. Tycker det ser likadant ut överallt. Är det någon som vågat sticka ut utan att det ser trashigt ut? Tips mottages gärna. Inga svallande lockar med pärlor och definitivt ingen kostym. 

    För att ge lite känsla postar jag en bild på platsen vi helst vill fota på. Sunken City SanPedro LA 


  • Svar på tråden Annorlunda allt
  • knackamackadam

    Sticka ut och vara annorlunda kan man ju vara på tusen olika sätt. Vilken är er stil? Man kan vara klädd i bikini, medeltidskläder, jeans och tröja, maskeradkläder, svampbobdräkt, superkort ballerinakjol och bh. Just brudklänningar är ju brudklänningar och hur du än gör så sticker du inte ut så mycket som brud om du har vit klänning eller annan brudliknande klänning.

  • annapia

    Titta på Anitha Schulmans vigselring. En typ av coctailring i alliandmodell med stora olikfärgade stenar. Läcker, exclusiv och verkligen annorlunda. Sök via google så finns det bilder på den.

  • Chicita

    Den enda som kan säga vad som passar är du själv.
    Det jag tycker är snyggt och passande kanske du tycker är skitfult och trashigt.

    Man behöver inte ha massa pärlor och grejojr i håret bara för att man gifter sig.
    En snygg inbakt fläta (kanske "snedbena") eller en waterfallbraid kan vara snyggt, bröllops-aktigt och passande.
    Allt beror ju på vad du är ute efter.
    Det finns miljoner kombinationer och om man inte har något att gå efter så  är det inte så lätt att ge råd heller.
    I den miljö du visar skulle just kontrasten av "supertraditionellt" kunna vara riktigt snyggt.
    Men du kan också ta ut svängarna och typ ha en rosa tyllkjol eller kanske färgade slingor i håret så det känns lite "grafitiinspirerat" 

  • CoG

    Titta på kläder på ställen där det inte säljs bröllopskläder och titta på frisyrer där det inte står något om bröllop, då borde det bli lättare att hitta sånt som blir annorlunda.

  • passionsblomman

    Men hur ser ni ut då?
    För, annorlunda är ju verkligen en bred och ganska ospecifik beskrivning av vad man vill ha.
    Om jag såg dig och din stil till vardags och som helhet skulle jag tex kunna ge idéer om en brudbukett helt unik för dig. och den skulle då kunna kännas annorlunda, eftersom den är designad helt för dig och att vara pricken över i i din outfit.

    Gör man fel slags annorlunda, så blir det ju bara pinsamt eller konstigt. Jag tror att det som först och främst är viktigt, är att man faktiskt som person någonstans lever upp till stilen man väljer, så att man framhäver sin personlighet och inte istället råkar komma bort i något utanpåverk man egentligen inte alls stämmer med.

    Jag tycker förövrigt det är väldigt roligt med de personliga valen-men du får nog ge lite mer vägledning om vilka och hur ni är för att det ska gå att sålla i allt som finns att välja bland.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • knackamackadam

    Du skriver på din presentation att det ska kännas spontant och avslappnat. Betyder det är det ska vara väldigt "vardags"? Hur är ni till vardags? Själv har jag i princip alltid klänning eller kjol till vardags, så det känns väldigt naturligt att också till fest. Är man mer en byxperson kanske man inte ens vill ha klänning om man ska känna sig spontan och avslappnad?

  • spontan bruden

    Jag vill känna mej bröllopsklädd men inte som till kyrkbröllop.
    Jag är en rosa rockenroll prinsessa som älskar stora pråliga klänningar egentligen. Skulle absolut kunna tänka mej o vara riktigt fin. 
    Nu gillar inte min blivande make detta och vi har i 19 år försökt kompromissa ;)
    Nu ska vi gifta oss i hemlighet på vår USA semester i juli.
    Känns som vi hittat en röd tråd då jag får släppa prinsessan o ta fram rocken i mej.
    Såg dock något skräck exempel på kille med kajal och svart nagellack = INTE VI !!
    detta är en bild från Ida Sjöstedt som vi fastnat för. Liknar en miljö bild vi själva fotade i NY fötta våren.
    Tror dock på kort modell.



    Ringar har vi tittat på 
     

    www.handsweden.se

  • spontan bruden


    En nästan identisk klänning rekomenderade vår bröllopsbutik för det är en riktigt bra modell på min extremt oproportioneliga kropp.
    + bra modell, "riktig bröllopsklänning"
    -För enkel?

    Har tittat på utstyrsel till maken med finbyxor fast med häng-modell i grenen. Ev vit skjorta eller vit tröja med kanske dubbla västar. Typ som Danny hade i mellodifestivalen. (Som om alla skulle veta)  
    Han har alltså kostym forbi menklär sig gärna snyggt. Letat efter kläder som förekom mycket i mello i år på både dansare o tävlande men problemet är ju att dom sys upp o finns inte att köpa :(
     
  • annapia

    Har sett en fin bild på en arbetskamrats dotter. Svart lång spetsklänning med vit pälscape. Utsläppt men stylat hår med mycket volym. Mycket vacker var hon! Han helt svart klädd i tajta byxor och lång lite annorlunda kavaj (rockliknande). Din blivande make skulle kunna möta upp det svart/vita med svarta kläder och vita accesoarer som vita skor eller vita kläder med svarta assecoarer om du har svart klänning. Till det en brokig lite vild bukett i regnbågens alla färger. Lycka till, hoppas du återkommer med bilder.

  • spontan bruden
    annapia skrev 2013-03-17 17:41:33 följande:
    Har sett en fin bild på en arbetskamrats dotter. Svart lång spetsklänning med vit pälscape. Utsläppt men stylat hår med mycket volym. Mycket vacker var hon! Han helt svart klädd i tajta byxor och lång lite annorlunda kavaj (rockliknande). Din blivande make skulle kunna möta upp det svart/vita med svarta kläder och vita accesoarer som vita skor eller vita kläder med svarta assecoarer om du har svart klänning. Till det en brokig lite vild bukett i regnbågens alla färger. Lycka till, hoppas du återkommer med bilder.
    Åh det låter ju bra. Du har inga bilder?

    Jag har tänkt att slöja känns väldigt "fint" men med en tyll liknande kjol och en sjöja som står lite rakt ut får man ju hela outfiten att kännas enormt mkt bröllop även om klänningen är enkel:)
Svar på tråden Annorlunda allt