• Mariaa

Tips på en romantisk heldag önskas! ^_^

Kan jag få lite tips på hur en romantisk heldag kan se ut?!
    Det gäller hur det kan se ut från och med kl 15 på dagen så det kanske ska kallas halvdag!  

Det är vår förlovningsdag och den är lite klurigt eftersom vi gör det på en söndag och allt har inte öppet den dagen.. Vi har picknick-brunchen då vi ska växla ringar vid vattnet utanför vårt drömslott klart redan. Vi ville även boka rum på det slottet men dom har inte öppet på en söndag och så fort vi har kommit på nått annat så funkar det inte med den dagen heller. Men vi vill ändå att hela dagen går i romantikens tecken och eftersom våra ideér inte riktigt funkar med vår dag så har vi inga helt plötsligt, haha. Solig

Alla tips mottages!! Om dom mottages på ett bra eller dåligt sätt kan jag inte svara på men skriv dom ändå, hihi!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-16 13:03
    Förra sommaren föddes vår dröm om att vi ska kunna gifta oss där en vacker dag när vi var där och kikade. Vi känner också att det är det ställe där vi vill förlova oss och skapa banden där inför det som kommer i framtiden. Så vi vill absolut inte förlova oss på nått annat ställe i hela världen.

Jag kan knappt fatta att om 4 månader så ska vi förlova oss på det underbara stället!! ♥ ♥ ♥
  • Svar på tråden Tips på en romantisk heldag önskas! ^_^
  • Chicita

Jag skulle nog själv tycka att det räckte med picknick och ringväxlingen Glad

Men om man vill göra det lite mer speciellt så kanske man kan växla någon sorts löften inför framtiden också?
    Eller varför inte gå på bio på kvällen efter ringväxlingen? Att sitta där i mörkret i biosalongen hand i hand. Tillsammans i ett hav av främlingar kan vara jättemysigt det också.
    Men jag skulle faktiskt inte försöka proppa dagen full med aktiviteter, för då har man inte tid att njuta av stunden och liksom "stanna upp". Måste man ha koll på klockan för att hinna till nästa grej så förtar det ju mycket av romantiken Flört 

• Mariaa

Tack för dina tips!! Jag blir så glad när nån tar sig tid att svara mig här på bröllopstorget. Det känns så rart och omtänksamt. Skrattande   {#emotions_dlg.flower}

Visst räcker egentligen picknick och ringväxling som förlovnings"grej" men vi känner att vi skulle vilja göra nått mer fint. Jag kan vara lite dålig att förklara vad jag menar ibland när jags itter och skriver på internet. Men vi vill ha lite av en romantisk "date night".  Ursprungsplanen var ju picknicken, sedan bara mysa för att lite senare äta en god middag tillsammas på slottet och sova kvar. Drömmer

Så det var inte riktigt en dag full av busigheter vi ville ha. Löften lät otroligt gulligt men det ger vi ju varandra den dagen vi gifter oss så det får vi ta då. Min sambo/fästman/älskling är en riktig hejare på det där med att överösa mig med romantiska ord och kärleksfulla fraser nästan jämt så han ger mig säkert löften den dagen ändå. Mitt hjärtegull. Kyss 

Bio och titta på film är nått vi kan ägna oss otroligt mycket av, haha. Eftersom han jobbar borta mån-tors varje vecka så lagar vi alltid middagarna tillsammans på helgerna och försöker ägna kvällarna åt att mysa och bara vara kära.  Vi är "duktiga" på det där med vardagsromantik så både jag och han var så sugna på lite lyxromantik. (Om man nu kan skriva så?) 
    Men om inte vi eller nån annan kommer på nått förslag på lyxromantik tänkte vi att det vore spännande att höra hur ni här på BT förgyller dom kvällar och/eller dagar då ni gör nått lite extra tillsammans.  Solig 

Chicita skrev 2013-03-16 20:00:41 följande:
    Jag skulle nog själv tycka att det räckte med picknick och ringväxlingen Glad

Men om man vill göra det lite mer speciellt så kanske man kan växla någon sorts löften inför framtiden också?
    Eller varför inte gå på bio på kvällen efter ringväxlingen? Att sitta där i mörkret i biosalongen hand i hand. Tillsammans i ett hav av främlingar kan vara jättemysigt det också.
    Men jag skulle faktiskt inte försöka proppa dagen full med aktiviteter, för då har man inte tid att njuta av stunden och liksom "stanna upp". Måste man ha koll på klockan för att hinna till nästa grej så förtar det ju mycket av romantiken Flört 
  • Mariaa

Nu gav du oss lite att fundera på, tack!  Solig 

• sansun

En vedeldad tunna med en massa levande ljus, ska ju helst vara mörkt då, eller  åtminstone skymmning. Lite gott att dricka till.  
    Har ni tillgång till en vandringsled eller vacker natur bara? En tur och en natt i tält kan vara riktigt romatiskt om man gör sig till lite
    Gemsam massage?
    Tantra kurs??? (Vet inte om det finns ens
    haha, kanske ska sluta skriva nu innan jag kommer på något som inte ens existerar  
    Lycka till!

• Mariaa

Vi bor i en liten stad i södra dalarna så vi har hur mycket natur som helst, haha. Skrattande
    Problemet när man bor som vi gör så är det en bit att åka till olika spa, hotell, kurser och liknande eftersom det mesta är stängt på söndagar här omkring.

Vi funderar faktiskt på att ta tåget senare på eftermiddagen till en annan stad. Men det är otroligt svårt att veta vilka spa/hotell runt omkring i Sverige som är bra. Drömmer 

Va härligt det är att läsa så många förslag! Massage försöker vi ge varandra nästan varje dag så det är en underbar självklarhet. Solig 
    Jag sitter här och fnissar lite generat vid ordet tantrakurs. (Även om det oftast handlar om mental närhet och inte kroppslig, haha!)   Jag kan lova att jag kommer lägga alla förslag på minnet och spara dom inför framtiden. Det är aldrig fel att ha date och det som inte funkar just den dagen kan funka en annan dag när vi vill göra nått speciellt.

sansun skrev 2013-03-17 23:43:36 följande:
    En vedeldad tunna med en massa levande ljus, ska ju helst vara mörkt då, eller  åtminstone skymmning. Lite gott att dricka till.  
    Har ni tillgång till en vandringsled eller vacker natur bara? En tur och en natt i tält kan vara riktigt romatiskt om man gör sig till lite
    Gemsam massage?
    Tantra kurs??? (Vet inte om det finns ens
    haha, kanske ska sluta skriva nu innan jag kommer på något som inte ens existerar  
    Lycka till!
  • Chicita
    Mariaa skrev 2013-03-18 00:17:20 följande:
    Vi bor i en liten stad i södra dalarna så vi har hur mycket natur som helst, haha. Skrattande
    Problemet när man bor som vi gör så är det en bit att åka till olika spa, hotell, kurser och liknande eftersom det mesta är stängt på söndagar här omkring.

Vi funderar faktiskt på att ta tåget senare på eftermiddagen till en annan stad. Men det är otroligt svårt att veta vilka spa/hotell runt omkring i Sverige som är bra. Drömmer 
    Selma Spa? 
    www.selmaspa.se/
    Inte så långt att åka om ni bor på Södra Dalarna Glad 

Yasuragi Hasseludden utanför Stockholm är också bra. Lite speciellt med det Japanska temat.

Annars har ni ju Quality Hotel Dalecarlia i Tällberg Glad 
  • Mariaa

Tusen tack för dina tips!! Skrattande 
    Alla 3 var ju otroligt klockrena men jag fastnade lite för det i Tällberg. (Dalkullan i mig jublar, haha!)  Nu har jag nått att visa min sambo när han kommer hem på torsdag igen. Åh, så spännande det känns!!  Solig 

Chicita skrev 2013-03-18 10:19:45 följande:
    Selma Spa? 
    www.selmaspa.se/
    Inte så långt att åka om ni bor på Södra Dalarna Glad 

Yasuragi Hasseludden utanför Stockholm är också bra. Lite speciellt med det Japanska temat.

Annars har ni ju Quality Hotel Dalecarlia i Tällberg Glad 
  • Chicita

Ja Dalecarlia-hotellet är jättefint... Och SPA-avdelningen ska vara bra för att inte vara ett utpräglat SPA-hotell Glad
    Ni kan ju även kolla på Masesgården där (tror den heter så). Dom brukar köra "sundhetsteman" över en helg.
    Alltså typ "lär dig om kost". "Sockerdetoxa" osv... 
    Och sånt kan ju vara en upplevelse också Glad 

Svar på tråden Tips på en romantisk heldag önskas! ^_^