• Vicke0­1
    Äldre 15 Mar 18:48
    6128 visningar
    10 svar
    10
    6128

    Visa film för gästerna- behöver idéer!

    Vi tänkte göra en kort film som ska visas i samband med att tårtan ska ätas. Vi har inte funderat ut än vad den ska handla om så jag vill gärna idébombas


    Ju roligare desto bättre, både vi och gästerna har en stor portion humor så nästan ingenting kan gå fel. Vi har spånat lite på följande idéer (men ni får gärna utveckal dem/ komma med fler förslag):


    - vi vaknar upp på "bröllopsdagen" och upptäcker att vi har försovit oss, panik utbryter


    - inför bröllopet, alla förberedelser (t.ex. vi testlagar mat och det ligger ostbågar (som vi båda älskar) i varenda kastrull, vi provar massa (fula) kläder, vi övar på brudvalsen m.m.)


    - vårt vardagsliv, "det här skulle vi gjort en vanlig lördag om det inte var vår bröllopsdag" (skildrar vardagslivet men överdriver allt, t.ex. äter vi båda havregrynsgröt till frukost jämt och alla vänner tycker att vi är sååå nyttiga...man skulle kunna låtsas att vi slänger ner lite kottar och småsten (?) för att "det ger extra mycket fiber" m.m.)

  • Svar på tråden Visa film för gästerna- behöver idéer!
  • Äldre 15 Mar 21:13
    #1





    Flört

  • Äldre 15 Mar 21:59
    #2

    ååååå vad rolig den filmen var!! :) Helt i min humör, men vem skulle inte kunna skratta åt denna? :P

  • Äldre 1 Oct 15:54
    #3

    Chicita skrev 2013-03-15 21:13:22 fö

    "Den" körde vi på vårt bröllop i helgen! Helt hysteriskt uppskattad och verkligen något det kommer att pratas om lääänge :)

  • ESW
    Äldre 1 Oct 16:20
    #4
    Popaulolinona skrev 2013-10-01 15:54:34 följande:
    Chicita skrev 2013-03-15 21:13:22 fö

    "Den" körde vi på vårt bröllop i helgen! Helt hysteriskt uppskattad och verkligen något det kommer att pratas om lääänge :)
    Vi har tänkt på något liknande.... men rent praktiskt hur hinner man fixa filmen? Det ser ju ut som att bruden är sminkad och fått håret uppsats precis som till bröllopsdagen.
  • Äldre 2 Oct 08:01
    #5

    ESW skrev 2013-10-01 16:20:08 följande: Popaulolinona skrev 2013-10-01 15:54:34 följande: Chicita skrev 2013-03-15 21:13:22 fö

    "Den" körde vi på vårt bröllop i helgen! Helt hysteriskt uppskattad och verkligen något det kommer att pratas om lääänge :) Vi har tänkt på något liknande.... men rent praktiskt hur hinner man fixa filmen? Det ser ju ut som att bruden är sminkad och fått håret uppsats precis som till bröllopsdagen.Vi passade på att göra filmen i samband med provuppsättningen och provsminkningen en månan innan den stora dagen. Vi hade sjukt tur med vädret som stämde bra båda dagarna så det var faktiskt några av gästerna som trodde att vi gjort filmen samma dag. Filmningen tog nästan en hel dag och klippningen lika så (Vi är långt ifrån proffs). Däremot så skippade vi simningen så jag inte vågade chansa på att klänningen skulle fixa en kemtvätt ;)

  • 201402­22
    Äldre 2 Oct 10:20
    #6

    Detta var inte alls i min smak. Jag är förvisso skådespelare. Men detta var lite "för mycket" för min smak. Däremot tyckte jag att filmen var välgjord. De har säkert lagt ner en massa jobb på att få den så välgjord. Men tyvärr var detta inte i min humor .

  • ESW
    Äldre 2 Oct 12:45
    #7

    Vilken bra idé att göra det när man haft provsminkning och håruppsättning. Jag tror inte vi kommer att göra en lika lång film som den i klippet, men något liknande hade varit kul!

  • Äldre 2 Oct 13:24
    #8
    Chicita skrev 2013-03-15 21:13:22 följande:

    " target="_blank">



    Flört
    Fantastisk tycker jag!
  • 201402­22
    Äldre 4 Oct 22:17
    #9

    Även om just denna bröllopsfilm inte personligen föll mig i smaken.

    Så undrar jag om det finns flera bröllops-filmer?Glad

  • Äldre 13 Oct 16:31
    #10

    Här är en länk till vår kopia av filmn. Våran är betydligt "enklare" då vi dels inte är några proffs och hade ont om tid. Den blev ändå sjukt uppskattad av gästerna och något säger mej att det är den här de kommer att komma ihåg från vår dag ;)

    Chicita skrev 2013-03-15 21:13:22 fö

Svar på tråden Visa film för gästerna- behöver idéer!