• lost in wedding world

Hämta ringen i USA?

Hejsan alla.

Jag har suttit och tittat på diamanter och ringar i flera veckor nu och tror mig vara på det klara med vad min blivande fru ska få för ring och valet har fallit på James Allens stora utbud.

Ber om ursäkt ifall frågan ställts tidigare!

Det jag undrar är om någon här har beställt ring från USA och åkt över och tagit hem den själv, på så sätt slipper man ju betala moms och tull.

Jag undrar även om ni försäkrat ringen i Sverige och om försäkringsbolaget hade nåt att invända mot att inte tull och skatt var betald i Sverige eller om dom inte ens brydde sig om det.
    Hoppas jag uttryckt mig så ni förstår mina frågor, annars utvecklar jag mig gärna.

Tack på förhand

• Svar på tråden Hämta ringen i USA?
  • 120926

Hej! Min ring är gjorde i USA. Diamanten är från James Allen och själva ringen är gjord hos Brian Gavin. Specialdesignad bara för mig. Min sambo fick den skickad till New york där vi befann oss samt förlovade oss. Det var egentligen aldrig något strul utan funkade jättebra. Jag hade ju ringen på mig när vi åkte hem och har sedan försäkrat den hos Trygghansa. Inga konstigheter. Vi gjorde en värdering på den så fort vi kom hem och den blev värderad till mer än dubbelt så mycket än vad sambon betalat. Jag är nöjd och även sambon men det klart, det krävs mer tid och engagemang för att göra en sån grej än att bara köpa en ring här hemma på guldfynd. Lycka till och fråga om du undrar över något mer :)

• lost in wedding world

Tack så mycket 120926, Du verkar nöjd med James Allen och det låter tryggt, har letat som en galning efter "rewiews" som är till deras nackdel men det är svårt att hitta mer än en eller två....

Man är ju lite nojjig när ett års besparingar ska investeras utan att ens ha sett produkten....

Måste bara berömma James Allens kundservice.
    Skrev till dom och frågade lite generellt om att köpa ring och hur man kommer undan "billigast". Då tipsade hen om att New York har en skatt på 9% men att dom kan skicka ringen till ett FedEx kontor på andra sidan Hudson River (New Jersey) och på så vis slippa skatten...

Svar på tråden Hämta ringen i USA?