• sommaren13

    Kostnad tårta i stockholm

    Jag kollar efter bröllopstårtor i stockholmsområdet för vettigt pris. Dom ska se ut som vanliga prinsesstårtor och ha vitchokladmousse och hallonmousse i. Stället vi hyr av tar 48kr biten, är det bra pris? Dock så har vi inte fått se nån bild på en tårta så då blir jag lite osäker på hur dom ser ut när dom är klara. Jag vill som sagt ha vanlig vit med en kant längst ner (typ kulband eller vad man ska säga) och sen lila rosor på.

  • Svar på tråden Kostnad tårta i stockholm
  • ajmb
    sommaren13 skrev 2013-03-15 07:19:41 följande:
    Jag kollar efter bröllopstårtor i stockholmsområdet för vettigt pris. Dom ska se ut som vanliga prinsesstårtor och ha vitchokladmousse och hallonmousse i. Stället vi hyr av tar 48kr biten, är det bra pris? Dock så har vi inte fått se nån bild på en tårta så då blir jag lite osäker på hur dom ser ut när dom är klara. Jag vill som sagt ha vanlig vit med en kant längst ner (typ kulband eller vad man ska säga) och sen lila rosor på.
    Det här med tårtor är en djungel.
    SÅ fort man nämner ordet tårta och bröllop i samma mening så blir kostnaden så mycket större tyvärr.
    Sitter här och tänker igenom vad vi fick betala. Vi valde dock att frångå en traditionell bröllopstårta. Vi hade endast en liten så min man och jag fick skära..hihihih
    Övriga gäster fick bröllopscupcakes. Det bästa med våra konditotörer är att de är hur hjälpsamma som helst.
    Vi hade ett möte om vilka smaker vi gillade. Sen så presenterade de några förslag som vi fick provsmaka.
    Helt outstanding om du finner detsamma.
    Kostnaden för vår lilla tårta (6pers) och 50 cupcakes blev i runda slängar 2500 om jag inte minns fel.

    Bilder här nedan som vi hade det. 
    Ska tilläggas att cupcakesen inte ser så stora ut men de är som stora muffins och mycket mättande.



     
  • Nicch

    Rätt dyrt pris men också rätt vanligt pris i Stockholm.
    Kolla med lokala bagerier och konditorier.

    Tösses
    Vetekatten
    Tårtverkstan i Täby
    Chokladfabriken
    Ica Maxi
    Coop Forum
    etc :) 

  • MTB

    Jag funderar på att beställa från bananza på ringvägen. Dom har väldigt goda tårtor till vettigt pris, det osökra för ss är väl om dom har öppet och inte semester i slutet av Juli.

    www.bananza.se/index.php 

  • karamell

    Jag har köpt min från Ica Maxi, de tar 45kr biten, de är duktiga och lite billigare än de flesta andra ställen. I det här fallet skillde det sig inte så mkt, jag hade nog kört från stället ni har festen på, för enkelhetens skull..

Svar på tråden Kostnad tårta i stockholm