• Rosenl­iljan
    Äldre 14 Mar 10:41
    8698 visningar
    7 svar
    7
    8698

    10 år som gifta i år.

    Vi har varit gifta i 10 år i år och jag vill hitta på något speciellt för att fira det.Vad kan jag göra? Det står still! 

  • Svar på tråden 10 år som gifta i år.
  • Äldre 14 Mar 10:49
    #1

    -En weekendresa till något romantiskt pensionat / hotell
    -Förnya löftena (kan göras i en privat cermoni hemma i trädgården. Om man har någon. Utan präst eller annan "myndighetsperson" då det inte är en juridisk cermoni)
    -Bjuda in till middag och fira lite stort
    -Äventyr (ballongflygning, helikoptertur, white water rafting...)

  • Rosenl­iljan
    Äldre 14 Mar 10:52
    #2

    Chicita skrev 2013-03-14 10:49:31 följande:-En weekendresa till något romantiskt pensionat / hotell-Förnya löftena (kan göras i en privat cermoni hemma i trädgården. Om man har någon. Utan präst eller annan "myndighetsperson" då det inte är en juridisk cermoni)-Bjuda in till middag och fira lite stort-Äventyr (ballongflygning, helikoptertur, white water rafting...)Jag skulle så gärna vilja förnya löftena men maken tycker att det räcker med en gång. Vilka bra tips och weekendresa funderar jag på men vet inte riktigt vart. Jag vill verkligen fira av det. Vi har gått igenom så mycket under våra år tillsammans både bra och dåligt och jag vill göra något speciellt.

  • Rosenl­iljan
    Äldre 14 Mar 10:52
    #3

    oj vad konstig mitt svar blev

  • Rosenl­iljan
    Äldre 14 Mar 10:53
    #4

    skriver in igenJag skulle så gärna vilja förnya löftena men maken tycker att det räcker med en gång. Vilka bra tips och weekendresa funderar jag på men vet inte riktigt vart. Jag vill verkligen fira av det. Vi har gått igenom så mycket under våra år tillsammans både bra och dåligt och jag vill göra något speciellt.

  • Äldre 14 Mar 11:20
    #5

    Wow Grattis! Unna er något stort och lyxigt! Spa weekend, någon aventyr från liveit, ut och äta något riktigt gott, köp något fint till varandra osv =)

  • Äldre 14 Mar 11:36
    #6

    Men löftena kan ni ju förnya bara ni två... typ sittandes i en badtunna utanför ett spa/hotell/pensionat Glad
    Helt enkelt att ni skriver någon sort av egna löften. Det behöver inte vara så stort.

    Varför inte en ballongflygning från Live.it (eller vad det heter) och sen checka in på ett spa (Yasuragi Hasseludden kanske) Glad 

  • Äldre 14 Mar 13:05
    #7

    Det måste finnas tusen reserekommendationer om romantiska weekend-resor.. Man kan ju alltid knalla in på en resebyrå för att få lite tips och förslag, även om man väljer att inte boka där? Eller kolla på charter-bolagen, vissa av dem har "romantiska resor" som ett val när man sorterar resultat har jag sett..

    Och som Chicita säger: att förnya löftena måste ju inte vara någon ceremoni, bara att sätta ord på vad man känner och framföra dem kan ju också vara ett sätt (och ett jäkla bra sätt dessutom!) 

Svar på tråden 10 år som gifta i år.