• Anonym (Ledsen)

    Mina svärisar är sånna egoister.

    Vet ej vart jag ska börja..
    Det är jämt någon med dom, och det är alltid dom som är i centrum.
    Ang. vårat bröllop tycker dom från början at vi bara ska bjuda förelder och mor/far förelder.
    Vi ska be ca. 50pers. Varav närmaste släkt o vänner.. Fel for dom..
    Nu har dom dragit igång ett familjbråk för at vi inte bjöd m2bs kusin på 15år.
    Vi har inte bjudit inn någon annan kusin och ej häller någon under 18år. Men dom tyckta då at VI förstörde allt..
    Så nu är kommer han för vi orkar ej bråka.. (Men jag är sååå arg) .

    Sen berättade dom i tlf i går at nej. Dom skulle nog inte dricka och kom nog att åka hem vid senast 22..
    Vi ska ha bröllopet 10mil från deras ort. Och den finns gott om sovplatser.. Men nej..
    Blir så ledsen för at allt ska va om dom jämt.. Känns också pinsamt at hans föreldrar ska åka hem först av alla. (middagen är klokkan 17.00).
    Skal tilläggas at dom ALDRIG på fyra år har sovit över ect. OCH dom har två barnbarn från oss.
    Dom bjuder liksom aldrig på sig själva, och allt handlar om DOM!!
    (OT så är dom jämt hos min m2bs Xflickväns föreldrar o sover over, dom va också där när våra barn fyllde år..
    Kan ju gissa at jag inte känner mig bra nog...) 

    Blir bara så trött på allt, och at doms grejer ska forstöra för oss.. Kunde skrivit MYCKET mer, men känner att det räcker nu.. Vet ej vad jag ska ta mig till, och vill inte säga allt til m2b hällre då jag vet han blir riktigt ledsen.. 

  • Svar på tråden Mina svärisar är sånna egoister.
  • jimmyojennifer

    Det är ert bröllop och ert liv. Ni göra era val och jag tycker inte att ni ska låta dom köra över er. Vill ni inte bjuda folk under 18 år då vil ni inte det. Det har faktiskt inte dom med att göra. I dessa avseenden tycker jag att ni ska säga ifrån och vara tydliga med att de är ni som bestämmer i vissa frågor.


    Men sen tyvärr så är det ju faktiskt så att killens familj kommer på köpet, dom går inte riktigt att ta sig ifrån. Om du ändå inte tycker om dom, lägg inte så mycket energi på det.


    Förstår att det kan kännas tråkigt att å dina barns vägnar, men jag vet inte om det är lönt att göra din kille ledsen. Det är i så fall en diskussion han måste ta med sina päron på hans villkor. Vissa människor är bara knepiga och ibland har man oturen att dom råkar ingå i ens släkt =P.
    Din kille är nog väldigt väl medveten om hans föräldrars små nycker och vill dom åka hem klockan 22 så låt dom göra det. Tacka för en trevlig kväll och fortsätt ha roligt. Du kan i alla fall inte tvinga någon att stanna längre än dom vill så bli inte upprörd över de, det tar bara din energi.


    Njut av livet du och din familj har ihop. Var bestämd när det gäller saker som du/din kille faktiskt har all rätt att ta era egna beslut i. Nej, man behöver inte alltid anpassa sig efter alla och din svärisar har inte frisedel på något sätt att få sin vilja igenom i alla avseenden.


    Och när dom väl är i närheten, vilket på dig verkar vara sällan, låt det bero. Det få gångerna. Är dom på besök, le var glad och ta dagen för vad den är. Dom kommer inte att stanna och dom kommer påpeka saker.
    Jag hade också drömmar om att ha en underbar relation till mina svärföräldrar där man har kul ihop och umgås och åker på semestrar osv. men så blev det inte. Vi har däremot lyckats hitta en relation som fungerar.


    Jag tänker så här, jag funkar inte riktigt ihop med min svärfar (svärmor finns tyvärr inte :( ) men vi ses så pass sällan att jag kan anstränga mig när vi väl ses.
    Å andra sidan så har vi en alldeles fantastisk relation till min familj. Vi umgås jättemycket med mina föräldrar och min bror.

  • Anonym (Ledsen)

    Butter up igen denna..
    Nu kommer det fram att hela hans slekt kommer åka efter middagen. Dom har 10mil hem+/- ..
    Dom skippar tårtan, valsen, och festen.. Känns otroligt ledsamt.
    Inte bara är min m2b besviken, men det förstör ju också för traditionen kring dans, där han sen skal dansa med sin mamma ect. Och jag måste ärligt säga at det känns riktigt pinsamt övanför min släkt.. varken jag eller m2b har stor släkt, vi blir en 15 vänner i 20års ålder, samt min släkt på typ 9pers inkl. mamma och pappa..
    Vi har forsökt att säga till sväris att vi blir besvikna och ledsna..

    Jag kännar att; Va är poenget med att lägga så mycket tid¨, pengar och energi på vårat bröllop om ingen tänker fira riktigt med oss, och det bara blir en vanlig "kompisfest" var vi bjuder på spriten..

    Vilka klagomål jag raser ur mig.. men allt känns onödigt just nu, det va inte så här jag drömde mitt bröllop.. 

  • Villvillvill

    Är det mest hans släkt som kommer? 

    Har ni även bjudit vänner?

    Låter som en tråkig samt knepig sits ni sitter i.
    Förlåt för kort  språk men just nu kör jag lösnoingsorienterat. :)

    Har ni andra vänner som ni umgås med? 
    Man kan ju, även om det inte är helt korrekt, bjuda in till fest när middagen är över.  

  • Anonym (Ledsen)

    Han har väl lite större släkt än mig, så ja..
    Dom är väl ungefär 20pers... Tror det jag tycker är jobbigast är att det inte känns som att dom
    vill komma, och att vårat bröllop inte är viktigt.. När vi även inte ska gifta oss i kyrkan forstog dom inte det, utan; ja, men gifter man sig borgligt har man väl inte större bröllopsfest hellre.(Sen undra dom också om vi kunne börja tidligare för at dom hadde en bit att åka hem??? :O )

    Vi har ju bjudit vänner, i ålderen 20-28år.. Jag är rädd det blir en "ungdomsfest" och att dom som är kvar av min släkt skulle ha tråkigt.

    Fundera på at med någon av mammas och pappas nära vänner till kaffet och fest, vilket min mamma tyckte at inte skulle vara så dumt, MEN min pappa låt värkligen avtänd på den ideen.. Vet ej va jag ska göra.
    Vad tycker ni?

    Ibland skulle jag önska dom inte kom överhuvedtaget.. 

Svar på tråden Mina svärisar är sånna egoister.