• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 12 Mar 11:36
    1851 visningar
    4 svar
    4
    1851

    Svensexan =(

    Min sambo och jag ska gifta oss i augusti. Jag är inte speciellt orolig över min möhippa då jag vet att min tärna har samma åsikter som jag om hurvida det är kul att skämmas ut och sälja pussar på stan osv..


     


    Däremot är jag orolig för min sambo. han är tycker det är skitjobbigt för han vet hur hans vänner är och vad dom kan tänkas hitta på. han har dragit sig från att fria till mig på grund av detta.


    Han har tvångstankar och är extremt rädd för sjukdomar och bakterier, som ger mycket ångest. Detta vet inte hans vänner om och han vill heller inte berätta om det, då han skäms. den enda som vet om detta är hans bror som eventuellt kommer vara hans bestman.


     


    Det har nu börjat komma in frågor från några av vännerna (min sambo vet inte om detta) Hur, vem vad? typ.


    jag vet inte hur jag ska göra. Ska jag prata med hans bror och be honom ta tag i detta så han får bestämma och säga vad som uppskattas och inte till de andra vännerna eller vad ska jag göra? det här börjar göra mig riktigt nervös..


     


    Hjälp..

  • Svar på tråden Svensexan =(
  • Äldre 12 Mar 11:46
    #1

    Prata med hans bror och be honom styra upp och vara lite av spindeln i nätet.
    Någon som har lite koll och kan sätta stopp för sånt som skulle ge din blivande ångest och oro.

    När du har gjort det så kan du bara hänvisa till brodern om någon frågar dig... 

  • Anonym (Oroli­g)
    Äldre 12 Mar 11:53
    #2

    Ja, det är nog det bästa, när jag tänker efter. Tack!

  • Aniara­4
    Äldre 12 Mar 22:38
    #3

    Ja, prata med hans bror om hur orolig han är för att han ska utsättas för något obehagligt, och be honom styra upp det ordentligt!

  • Lovajs­ing
    Äldre 18 Mar 14:31
    #4

    Hej! Min man hade oxå fysiska och psykiska saker till följd av en svår bilolycka några år tidigare. Jag pratade med några av hans kompis hur viktigt det va att de tog hänsyn till dessa saker. Även min mans mamma ringde den som hade störts ansvar för svensexan. Jag ångrar inte att jag ringde. Men man kan inte vara för tydligt! Även att jag hade varnat så slutade ändå svensexan i att de inte förstod vikten av hans problem och det blev en otrligt jobbig situation. Så prata med dom och var TYDLIG!! 

    Det kommer lösa sig :)  

Svar på tråden Svensexan =(