• Äldre 9 Mar 02:03
    3982 visningar
    7 svar
    7
    3982

    Lantlig kyrka nära Sthlm?

    Jag är på jakt efter en kyrka ute på landet eller iaf lantlig miljö att ha dop i. Och jag tänkte vilka vet mer om kyrkor än brudar :) Jag bor utomlands så det är svårt för mig att åka runt och titta  själv, kan skicka mamma och pappa att titta om det skulle behövas. Min fam bor söder om Sthlm, men jag kan tänka mig att ha det var som helst runt Sthlm om vi hittar mysig kyrka med fin omgivning.


    www.maddes-cali-dreamin.com Mamma till 3 i USA
  • Svar på tråden Lantlig kyrka nära Sthlm?
  • mrs2b
    Äldre 9 Mar 08:23
    #1

    Titta på Ingarö kyrka. Den är riktigt fin! En liten vit kyrka med en liten å brevid. Den är min favorit i alla fall Glad
     

  • Äldre 9 Mar 08:26
    #2

    Puffar lite - vore kul att känna till!

  • Äldre 9 Mar 08:50
    #3

    www.kyrkokartan.se/

    Kolla in denna sidan. Där kan man söka på område och ofta se bilder på kyrkorna. Toppen om man inte har möjlighet att åka runt och titta på riktigt. Glad


  • Äldre 9 Mar 13:17
    #4

    Alla kyrkorna ute på mälaröarna är fina och mycket populära för just dop och bröllop. De är små och från medeltiden och verkligen fina. Kolla vilken som passar bäst utifrån hur många ni ska vara-det är några av dem som tar väldigt få personer.

    Jag talar om :

    Lovö kyrka

    Sånga

    Skå

    Färentuna

    Ekerö
    Adelsö
    Munsö

    Du kan läsa om dem allihop här och också hitta kontaktuppgifter:

    http://www.ekero.se/Uppleva_och_gora/Turism/Se-och-gora/Kyrkor/


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 9 Mar 17:56
    #5

    tack för alla svar. ska titta på allt idag..


  • Madele­ine176
    Äldre 9 Mar 18:41
    #6

    Värmdö eller Ingarö är mycket fina och ligger känns lantliga. 

  • rosema­rypatr­ik
    Äldre 10 Mar 07:52
    #7

    Tack, med hjälp av kyrkokartan fann jag vår drömkyrka, så slapp vi åka omkring och titta, nu vet jag exakt vart vi ska åka och titta


    PimPim83 skrev 2013-03-09 08:50:11 följande:
    www.kyrkokartan.se/

    Kolla in denna sidan. Där kan man söka på område och ofta se bilder på kyrkorna. Toppen om man inte har möjlighet att åka runt och titta på riktigt. Glad
Svar på tråden Lantlig kyrka nära Sthlm?