• Pernilla634

Problem med leverans från E-bay!

Hej! Jag har beställt två tärnklänningar till mina tärnor från E-bay, från en säljare från Kina. Beställningen och betalningen via Paypal gick igenom den 22 februari och det stod att leveransen skulle ske ca. 3 dagar efter betalningen gjorts. Problemet är att jag inte sett till några klänningar eller hört något! Har mailat säljaren, men inget svar! Jag har försökt spåra via Ups (eller vad det heter) men det enda som står när jag fyller i trackingnumret är: Delivery status information is not available for your item via this web site.  A return receipt after mailing may be available through your local Post Office.På statusen på ordern på Paypals sida står det :levererad, men jag har inte hört något! Kan man kontakta fraktbolaget och höra med dem eller?? Har de fastnat i tullen? Borde man inte fått nån slags info om det i så fall? Jag har skickat till Paypal och meddelat att jag ej fått klänningarna. De i sin tur skickar ett meddelande till säljaren, får se vad denne säger. Men hur ska jag göra??? Vill ju ha klänningarna jag har betalt för!     

• Svar på tråden Problem med leverans från E-bay!
  • FrökenMäkelä

Leverans 3dgar efter betalning låter lite märkligt. Skulle kunna tänka mig att det är att de skickar senast 3dagar efter de mottagit betalning.

Hur ser deras omdömen ut? Kan du länka till säljaren?

Kan hända att leveransen kommit till sverige men att det kommit till ditt lokala postkontor och att de sen skickar ut en avi om paket kan tyvärr också ta flera dagar.

Vi har beställt mycket från Kina och aldrig haft problem med någon säljare. Men ibland har leveranserna tagit vääääääldigt lång tid, till och med så lång tid att vi mailat och sagt att det uteblivit leverans och då har de skickat nytt kostnadsfritt. De brukar inte svara på e-mail då engelska inte är deras starka sida. Nu pratar jag om egen erfarenhet.

• Fröken Finemang

mina ebay köp som jag skickades 23 och 26 februari kom igår.

Skulle klänningarna sys upp? räkna då med minst 1-2veckor att sy dem och lika länge att skicka dem.
      jag skulle maila säljaren och fråga hur det ser ut med klänningarna och avvakta, 
    det tar tid att skicka dem från Kina och 3 veckors postgång är ju inte ovanligt.. 

• Tulipan

Ta det lugnt, inte alls ovanligt att leverans från Kina tar upp till 4 veckor innan det kommer fram.
    De gånger (väldigt få) det har strulat har jag alltid fått pengarna tillbaka via paypal. 

• Tulipan

Glömde, om du kontaktar företaget var trevlig i dina mail, "best regards" " have a nice day" fungerar alltid om man vill ha svar, kineserna tycker inte om sura mail. ;)

• rosemarypatrik

En leverans från kina kan ta upp mot 45 dagar. Är klänningarna skräddarsydda så tar det också lång tid. Vänta lite, avsluta gärna dina mail med Kind regards, då det låter trevligt och affärsmässigt. Jag hoppas verkligen du får dina klänningar, du har redan kontaktat paypal och via dem kan du alltid få pengarna tillbaka då du har kontaktat dem i tid. Lycka till!

• Principisessan

oftast när jag beställt från ebay har jag fått ett mail när de skickar varan, ibland med tracking number och ibland utan. Dock så tar det generellt minst 2-3 veckor att få sina saker. 
    Om de ska sy upp kläderna så ännu längre tid. Om du går in på säljarens sida och på vanliga frågor, så brukar det där stå svar på leverenastider mm.

Sen så brukar det också vara så att man kan välja fraktsätt när man beställer. Tex nu när jag skulle beställa klänningar till barnen och vi gifter oss om en månad så kände jag att jag var galet sent ute, så jag mailade först och frågade hur lång tid det kommer att ta, varpå säljaren menade på att det borde hinna komma. Trots det så valde jag den dyrare express delivery för 150 kr extra när jag skulle betala. Då kom grejerna på 1,5 vecka. Dock så var det ju då kläder som var färdigsydda.  

Svar på tråden Problem med leverans från E-bay!