• hedvig

Störts utbud av klänningarn och märken i södra Sverige?

Vart hittar jag det bredaste sortimentet av både modeller och märken? Gärna söder om Sthlm, från öst till väst. Är intresserad av Lilly, Aspera, Nixa, Maggie Sottero, La sposa, Pronovias och white one men hittar ingen butik som saluför alla märken.

• Svar på tråden Störts utbud av klänningarn och märken i södra Sverige?
  • stormhelen

Här kommer några butiker i Stokholm.

Lilly, Birger Jarlsgatan 40,  Stockholm

Har Lilly klänningar

White Brud och fest, Norr Mälarstrand 22, Stockholm

Har: Pronovias, W1 White One, St. Patrick, Jovani, Elie Saab, Enzoani, Morilee, MGNY, Terani och Anamaria.

Milagro, Karlavägen 38, Stockholm

Har: Pronovias, W1 White One, Manuel Mota, Aire, Allure Bridals och Enzoani.

Bröllopskällaren, Hornsgatan 144, Stockholm

Har: Angel, Angelo, Aspera, Eglantine, Eternity, Manson, Mark Lesley, Nixa, Party Line, Ruby Prom, Sincerity Heart och True.

Bröllopsbutiken, St:erikksgatan 74, Stockholm

Har: San Patrick, Venus, Benjamin Roberts, Hervé, Tekla, Sasha Novia, W1 White One, Atelier Diagonal, Justin Alexander, Romantica, Bella och AlexisMariage.

• stormhelen

Jag drar ut lite citat från andra trådar som jag sparade på ett Worddokument då jag skulle leta brudklänningar. Där personerna rekumenderar eller inte rekumenderar vissa butiker, då de berättar om sina erfarenheter.

Det fick mig att välja att INTE gå till vissa av butikerna.

"Stort utbud på brudklänningar finns på White Brud & Fest där dom har Pronovias, Manuel Mota, La Sposa, White one och Mori Lee. Garamaj har även stort utbud med väldigt udda klänningar och även klassika modeller. Kostar dock 250 :- för att prova. Lena på Stockholm Brud och Fest är också trevlig, men deras klänningar är lite lika i deras modeller, upplevde jag iaf. Bröllopsbutiken (VARNING) har också jätte fina klänningar, men fick så dåligt bemötande av en äldre dam som jobbar där, att jag faktiskt gick därifrån...Jätte tråkigt när försäljarna är så ointresserade, det är en sådan vikigt dag som dessutom är fylld med mycket känslor och kärlek... Och det verkar som att vissa i dessa bröllopsbutiker inte fattar det. Tråkigt, eftersom klänningarna är dyra och för många av oss är det den dyraste klänningen och den mest speciella klänningen vi kommer att köpa någonsin..."

Bröllopsbutiken är det fler som har klagat på i andra trådar där de upplevt samm aotrevliga bemötande av samma "äldre dam."

"Kunnigheten vad gäller att göra ändringar utav brudklänningar, tex ifall man vill ha hjärtformat vid brösten, eller utan axelband...ja...saker man vill helt enkelt vill ändra med sin brudklänning, hade dom på Milagro de Nahrin och Garamaj........... Påpekar igen att Bröllopsbutiken har fantastiska klänningar, men otrevlig personal. Maria som jobbar där, en ung tjej, tror hon är ägarinnans dotter, är trevlig, men hon jobbar inte alltid, vilket är synd eftersom man tappar lusten att vara där när deras personal är så otrevliga."

Som jag nämnde ova så undvek jag vissa butiker t.ex. Bröllopsbutiken, då jag inte ville riskera att bli otrevligt bemött. Att leta bröllopsklänning ska ju vara en av de roligaste sakerna man gör och det är en sådan posetiv förväntan som man har. Den vill man inte få förstörd av en markatta. Flört

Tråkigt att de (iaf den där "äldre damen") är otrevliga de har en hel del klänningar. Jag har läst i en annan tråd där den där äldre damen var så otrevlig mot en blivande brud att hon gick därifrån med tårar då hon förolämpade henne flera gånger över hennes vik som typ

Däremot så var jag på Milagro de Nahrin och White Brud och fest. Där var personalen jätte trevliga, men på Milagro var det faktist snäppet bättre. Super trevlig personal och kunniga. Dessutom låter de (Milagro) kunderna att få klämma och känna på klänningarna. Mendan på White brud och fest så måste man ha på sig bommulshandskar. Sedan tyckte jag att på White brud och fest så var de flesta klänningarna som de hade att prova i väldigt små storlekar typ stl. 34 och 36. De hade några i 38. Medan de på Milagro var de flesta 36 och 38, de har även en del i stl. 40.

• hedvig

Tack, vilka bra tips! Några fler? kanske utanför Sthlm :)

Svar på tråden Störts utbud av klänningarn och märken i södra Sverige?