• Äldre 7 Mar 19:23
    3579 visningar
    21 svar
    21
    3579

    Vad ar ni allra mest nojda over?

    Det ar ju sa manga detaljer och val vi alla gor infor planeringen av vara brollop och skulle tycka att det vore kul att hora vad ni ar alla mest nojda over (utover mannen ni gifter/gifte er med saklart;).
    Det kan vara vad som helst - klanningen, inbjudningarna, val av musik, hur ni loste tidsglapp, blev underhallna, nagot som bidrog/ni tror kommer bidra till stamningen, en viss dekoration...ja, vad som helst. Garna med bild ocksa!
    Har markt att det finns sa manga kreativa sjalar dar ute och tankte att det kan fungera som inspiration for oss alla!

  • Svar på tråden Vad ar ni allra mest nojda over?
  • Äldre 10 Mar 08:51
    #1

    Vi är nog mest nöjda med att vi gjorde bröllopet till det vi ville ha det, trots gliringar, gnäll och yttre tryck.

    Man måste inte ha familjen närvarande vid vigseln. Vi hade bara vittnen.
    Man måste inte ha fest efteråt. Vi bjöd på fika två dagar efter.
    Man måste inte bjuda varenda kotte man någonsin har träffat. Vi bjöd bara närmaste familjen och släkten.
    Man behöver inte hyra en lokal och bjuda på mat och alkohol. Vi var hemma och fikade.
    Man behöver inte köpa en brudklänning. Min klänning kom från Myrorna.

    Men makens kusin blev sur över att inte vara bjuden, trots att ingen kusin, moster eller faster var bjuden, så som "hämnd" blev vi inte bjudna på deras barndop. Kompisar uttalade sig om att det var trist att inte vara bjudna till kyrkan. Makens föräldrar grattade inte utan den ena svarade på inbjudan efter nån vecka med orden "vi kommer". Den andre ringde och frågade om vi hade tänkt på att maken inte är medlem i Svenska Kyrkan, trots att de vet att jag är medlem och att det räcker att den ene är medlem. Dessutom stod det ingenting i inbjudan huruvida vi skulle gifta oss i en kyrka eller inte heller.

    Så. Sammanfattning. Man behöver inte göra "som alla andra". Man gör som man själv vill. Men visst tar det energi att behöva försvara sitt upplägg konstant.

  • Äldre 10 Mar 09:14
    #2

    nu är vi ju inte gifta än men jag är skapligt nöjd över caketoppern som jag gjort själv av filolera. 


  • Äldre 10 Mar 09:30
    #3
  • Äldre 10 Mar 09:42
    #4

    Tack PimPim83 :)

    Kom på en sak till som jag är himla nöjd med så här i efterhand, trots att man höll på att bli galen när vi var "mitt i".
    Att vi bytte efternamn till ett gemensamt släktnamn från makens sida. Skatteverket och PRV krävde personbevis på den släkting vars namn vi ville ta. Problemet är bara att personbevis inte finns i alla länder. Men, vi hann få till alla papper i tid, men det tog 8 månader att byta namn och kostade en liten förmögenhet i utlandssamtal. Flört

  • Äldre 10 Mar 11:53
    #5

    Vad vi är mest nöjda med vet jag inte. Jag är mest nöjd med dansuppvisningen jag och fyra andra tjejer överraskade med.

  • Äldre 10 Mar 12:12
    #6

    Vi är mest nöjda med att nästan alla gäster gillade temat (dom som inte gillade det hoppade ju av efter massa bråk Tungan ute) och att dom verkligen ställde upp för att göra dagen till en upplevelse för både oss och dom själva.

  • sanna8­8
    Äldre 10 Mar 12:56
    #7

    Mest nöjd med...många saker men för att ta en sak var väl att vi lyckdes hålla låg budget fast de inte "märktes" att de va ett "billigt" bröllop! bjöd 90personer på 3rätters, fri dricka till maten, fri avec och hade liveband och bra lokal och hela kalaset gick på ca 29000:- inkl ringar till oss Flera av gästerna kom fram å frågade efteråt om vi vunnit på lotto då dom trodde det kostat över 100000

  • Äldre 10 Mar 18:22
    #8

    Vad kul att lite svar trillat in!..

    Juni 2012 - haller helt med och jag hoppas att ni ar supernojda med er dag pa alla satt! Inte alltid latt att sta pa sig mot slakt och vanner som vill lagga sig i!

    Majjja - din caketopper ar helt underbar!!! Vilket hantverk. Den verkligen sprudlar av gladje!

    TheD - later kul! Har du ingen video du vill dela med dig av? 

    Chicita - ditt brollop verkar pa alla satt varit fantastiskt och super lyckat! Kul med ett annorlunda tema och stort grattis till att ni lyckades fa med de allra flesta. Det ar ju inte alltid sa latt.

    Sanna88 - det later ju for bra for att vara sant!?! Bra jobbat!
     

  • Äldre 10 Mar 20:57
    #9

    Tyvärr blev det inte filmat.....

  • Äldre 10 Mar 21:14
    #10

    Jättefin!!


    majjja skrev 2013-03-10 09:14:14 följande:
    nu är vi ju inte gifta än men jag är skapligt nöjd över caketoppern som jag gjort själv av filolera.


Svar på tråden Vad ar ni allra mest nojda over?