• Äldre 4 Mar 21:00
    1923 visningar
    4 svar
    4
    1923

    Körsbärsblommor i juni?

    Hej alla, 

    Jag har helt snöat in på att jag vill ha körsbärsblommor som bordsdekoration, dels för att jag tycker att det är fantastiskt vackert (bildgoogla cherry blossom centerpiece så ser ni vad jag menar ^^), dels för att det passar så bra till temat.
     
     Men, hur får man tag på det i juni? Då har dom väl blommat ut redan. Någon som känner till var man kan köpa billiga fakeblommor som ändå ser bra ut? Eller kan man få tag på körsbärsblomkvistar i juni på något annat sätt? =)

  • Svar på tråden Körsbärsblommor i juni?
  • Äldre 5 Mar 08:35
    #1

    Puff puff =)

  • Alylly­ra
    Äldre 5 Mar 10:32
    #2

    Jag hittade de här på ebay:
    www.ebay.com/itm/Cherry-Blossom-Petals-LOT-OF-200-PETALS-WEDDING-3-2760-/271025884917&hash=item3f1a66cef5

    Fast jag kan inte sägga att jag tyckte att de var särskilt snygga... Då var dessa bättre:

    www.ebay.com/itm/2pcs-Artificial-Pink-Cherry-Plum-Spring-Peach-Blossom-Spray-Branch-Silk-Flower-/180995213839&hash=item2a2427ca0f

    men inte så många...

  • Äldre 5 Mar 10:57
    #3

    Haha, hur kan jag ha glömt ebay... ibland får jag hjärnsläpp. =) 

    Tack så mycket! Ska kika vidare där. =)
     

  • Äldre 5 Mar 17:59
    #4

    Du är helt hänvisad till att hitta konstgjorda-de odlade har säsong nu och en kort bit framåt, medan de man kan hitta i trädgården är överblommade i juni. (dessutom är det inte bra för träden att man knipsar grenar, eftersom just körsbär hör till de "blödande" träden)
    Men det finns ju mycket välgjort inom det konstgjorda numera.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Körsbärsblommor i juni?