• tjejn
    Äldre 4 Mar 17:19
    2033 visningar
    6 svar
    6
    2033

    Vitt vitt vitt. Och gult.

    Hej V ska inte ha något färgtema på vårt bröllop, funderar på att ha solresor i brudbuketten, och att pynta borddukningen med solrosor. Blir det blekt och trist att ha vita dukar (troligtvis lakan) med vita löpare i kanske Organza, åsså bara pynta med vita ljus och gula solrosor? Vad tror ni? Hr mycket färg har ni?

  • Svar på tråden Vitt vitt vitt. Och gult.
  • Äldre 4 Mar 17:39
    #1

    Kan du inte ha gröna blad runt solroserna. Då blir det inte gult på vitt så att säga. Jag röstar på grönt till blommorna.

    Vi hade lila och vitt på bröllopet med olika nyanser av lila. Skitsnyggt!

  • msE
    Äldre 4 Mar 17:52
    #2

    tror det kan bli jättefint, solrosor är ju inte bara gula utan även bruna o gröna så bara gult blir det ju inte, du kan ju fånga upp det gröna eller bruna med band runt ljusen annars så att dom går ihop me blommorne lite o inte smälter in i duken färgmässigt.

     

    googla wedding theme sunflowers så får du massa härliga ideer Skrattande

  • Äldre 4 Mar 21:17
    #3

    Det blir stilrent och klassiskt och absolut inte tråkigt!

  • Äldre 28 Jun 17:40
    #4

    Jag hitta massa inspiration angående färgkombinationer på www.theperfectpalette.com/ där kan man skriva in en färg och så kommer det upp färgkartor på kombinationer, mm. Till exempel hade dom denna som de kallar "yellow honey bee" och visst funkar det! jätte snyggt!
    Jag skrev också ett inlägg med gult som en central del i min blogg. Dock med kombination med grått.
    pulmonate.blogspot.it/2011/10/wedding-inspiration-yellow-and-grey.html



  • Äldre 28 Jun 18:12
    #5

    Jag kommer ha ganska mycket färg. Blir lite shabby chic tema med mycket vitt och pastell färger. Men det låter fantastiskt med vitt och gult då gult är en av mina favorit färger :) Men du kan ju slänga in lite gröna nyanser i form av blad på blommorna och så, som någon annan också skrev :)

  • Äldre 28 Jun 18:27
    #6

    Det här är min min ren personliga åsikt... men gult och vitt, i större mängder, blir 70-tal för mig...dvs fult ;) Det kan räcka med en liten dos för att det ska se smutsigt och gammalt ut. (detta gäller inte en blombukett)

Svar på tråden Vitt vitt vitt. Och gult.