• Alvsti­na
    Äldre 3 Mar 16:53
    2135 visningar
    6 svar
    6
    2135

    Vi har bjudit samma gäster till våra bröllop

    Jag tror mest att jag behöver skriva av mig. Jag gifter mig i Augusti och hittills har allt flytit på. Inbjudningskorten åkte ut idag och de gäster som jag verkligen vill ha där har jag hintat för redan i januari. Det gäller alla som jag tänker på nu.

    Nu har jag fått veta att flera av dessa har fått en inbjudan till ett annat bröllop som är samma dag som jag gifter mig. Det är en annan tjej i kompisgänget (som dock jag inte har så mycket kontakt med) som också gifter sig och vi har bjudit samma personer. 

    Eftersom jag har flyttat från orten, bor nu 50 mil därifrån har jag inte möjlighet att träffa alla så ofta som innan. Jag vill inget hellre än att de kommer på mitt bröllop. Det är underbara människor och de har betytt så otroligt för mig, och gör det fortfarande. 

    Jag kommer verkligen att sakna dem som väljer det andra bröllopet, och jag känner mig ärligt ganska ledsen nu. Tänker också på den andra tjejen. Om några väljer mig så kan de ju inte vara med  på hennes dag.. Inget blir bra.

  • Svar på tråden Vi har bjudit samma gäster till våra bröllop
  • Äldre 3 Mar 17:17
    #1

    Vilken jobbig situation! Förstår att du känner dig rätt ledsen nu. Detta är ju inget man räknar med när man planerar bröllop. Hoppas ändå att ni får en fin dag, både du och den andra bruden, och att det hela löser sig på ett bra sätt.


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 3 Mar 17:39
    #2

    Jag tänker att av de ni båda bjudit så kanske inte båda känner alla lika väl? Kanske du känner några lite mer och har umgåtts lite mer med dem än henne och tvärtom? I så falla kan det ju för de flesta ändå falla sig naturligt vilket bröllop de ska gå på. Det är jättetråkigt när det blir sådana krockar, hoppas att det löser sig för dig!


  • Äldre 3 Mar 18:31
    #3

    Precis, man får hålla tummarna för att det faller naturligt, och ibland har man ju faktiskt bjudit vissa som inte gråter blod om de inte kommer, utan mer för att man känner att man måste eftersom de tillhör samma krets.. Vi har drabbats av det tråkiga att min blivandes bästa vän, som redan i somras tackade ja till att vara best man, nu har blivit bjuden på sin systers bröllop, samma dag. Det kan man också kalla knipa... Så trist! Vi får fokusera på att vi får våra underbara män istället, oavsett vilka som kommer! :)

  • Äldre 3 Mar 18:54
    #4
    Juli2013 skrev 2013-03-03 18:31:29 följande:
     Vi får fokusera på att vi får våra underbara män istället, oavsett vilka som kommer! :)
  • Alvsti­na
    Äldre 3 Mar 19:23
    #5

    Tack snälla! Absolut, jag ska fokusera på det viktigaste med dagen :) 

  • Anonym (A)
    Äldre 3 Mar 22:54
    #6

    Jag råkade ut för något liknande, men bara när det gällde en vän och inte ett helt gäng. Vi var tre som umgicks väldigt mycket i skolan, sen kom vi ifrån varann, men på senare år har jag återupptagit kontakten med den ena av dem. Den andra har jag bara mycket ytlig kontakt med på Facebook.

    I alla fall, jag bestämde mig för att bjuda henne på vårt bröllop, och då svarade hon att hon redan tackat ja till den andra kompisens bröllop precis samma dag och tid! Det var ju inte så mycket att göra åt då.

    Jag hoppas att det blir bra för både dig och den andra tjejen hur det än blir. Hoppas det inte blir som en popularitetstävling! Du får försöka vara storsint mot dem som väljer att gå på det andra bröllopet och tänka att det säkert var svårt för dem, men att de hade sina skäl att välja som de gjorde.

    Och som sagt, ni blir ju gifta och de flesta ni vill ha med kommer att vara där!

Svar på tråden Vi har bjudit samma gäster till våra bröllop