• Jessie­s
    Äldre 27 Feb 13:47
    1975 visningar
    7 svar
    7
    1975

    Klädsel till mina tärnor, tips tack!

    Hej på er!

    Jag har hittat klänningar till mina fyra tärnor. Rosa ganska enkla klänningar som slutar strax efter knäna.

    I kyrkan vill jag att de ska ha en sjal (så det ser lite mer klätt ut eftersom att klänningen är kort och dessutom smala axelband) De ska även ha ballerinas/låga skor.

    Färgtemat är rosa och grönt på bröllopet. Vill gärna att deras sjal/skor ska vara gröna. Tror ni detta är möjligt att hitta i samma nyans?! Tror ni det blir snyggt? Tips på affärer/onlinestores? 

    Rosa och grönt på kläderna dvs...

    Tacksam för ALLA tips ni har!  

  • Svar på tråden Klädsel till mina tärnor, tips tack!
  • Äldre 28 Feb 11:59
    #1
  • Äldre 28 Feb 13:28
    #2

    Hej, fin färgkombination! Men måste allt verkligen matcha till punkt och prick? För att få in mer grönt så kan ju ett alternativ vara att ha mycket bladverk i tärnornas buketter. Ett alternativ kan ju vara att ha tunna rosa sjalar i liknande nyans som tärnklänningarna och gröna ballerinas? Om du inte hittar butik att köpa tycker jag du skall gå till en tygbutik och sy upp fyra stycken (det är ju inte så avancerade stygn :) ).

  • Jessie­s
    Äldre 1 Mar 17:08
    #3
    karamell skrev 2013-02-28 11:59:49 följande:
    www.jenjenjouse.com
    Redan kollat där men hittar ingenting som passar :/ Tack ändå! 
  • Jessie­s
    Äldre 1 Mar 17:11
    #4
    FruForsmark skrev 2013-02-28 13:28:20 följande:
    Hej, fin färgkombination! Men måste allt verkligen matcha till punkt och prick? För att få in mer grönt så kan ju ett alternativ vara att ha mycket bladverk i tärnornas buketter. Ett alternativ kan ju vara att ha tunna rosa sjalar i liknande nyans som tärnklänningarna och gröna ballerinas? Om du inte hittar butik att köpa tycker jag du skall gå till en tygbutik och sy upp fyra stycken (det är ju inte så avancerade stygn :) ).
    Det var en väldigt bra idé att ge dem buketter med mycket grönt i! 
    Och även en bra idé att kolla sömmerska.. Har dock en känsla av att det kan bli ganska dyrt att sy upp. Fast jag ska antagligen sy upp min klänning hos en sömmerska så kan ju alltid kolla med henne...
    TACK :) 
  • Linise­n
    Äldre 1 Mar 19:08
    #5

    Kolla på By Malina. Dom har fantastiskt vackra klänningar, både korta och långa, i sidenchiffong. När min bästa vän gifte sig var vi där och provade klänningar och man kan få dem i vilken färg/modell man vill. 

  • Pyttis
    Äldre 1 Mar 20:21
    #6

    varför inte helgröna buketter till dem och inte bara mycker grönt runt? finns ju flera fantastiskt fina galgröna blommor, rosor i lime, flera o lika frökappslar som papaver mm, hortensia, chryssantemum, orkideer, grön viburnum, nejlikor, molucella, hypericum, anthurium, gladioler,de jag kommer på rak arm  för det tycker jag själv är supersnyggt :)

  • Pyttis
    Äldre 1 Mar 20:23
    #7

    *helgröna Flört

Svar på tråden Klädsel till mina tärnor, tips tack!