• ThereseV

Svårt att få klänning såld?

Ni som har sålt era brudklänningar, har dom varit svåra att få sålda?

Jag köpte en klänning för några månader sedan men igår ramlade jag över min drömklänning! Den första är verkligen jättefin den också och helst hade jag velat ha båda, men det har jag inte riktigt råd med.. Så nu måste jag alltså sälja den första om jag ska kuna köpa drömklänningen... Den är bara undanhängd till idag så jag måste verkligen bestämma mig NU om jag ska köpa den.. Vågar man chansa på att man får såld den första klänningen eller är dom skitsvåra att bli av med? =S 

• Svar på tråden Svårt att få klänning såld?
  • Ritak
    ThereseV skrev 2013-02-27 10:57:36 följande:

Jag köpte en klänning för några månader sedan men igår ramlade jag över min drömklänning! Den första är verkligen jättefin den också och helst hade jag velat ha båda, men det har jag inte riktigt råd med.. Så nu måste jag alltså sälja den första om jag ska kuna köpa drömklänningen... Den är bara undanhängd till idag så jag måste verkligen bestämma mig NU om jag ska köpa den.. Vågar man chansa på att man får såld den första klänningen eller är dom skitsvåra att bli av med? =S 
    Jag har själv inte sålt någon brudklänning, däremot så sålde jag min balklänning på blocket - fick den såld samma dag!

Jag hade nog chansat, jag tror säkert du får den såld men kanske inte för så mycket som du själv vill ha..
    Lycka till!
  • MH2014

Med tanke på hur många klänningar som ligger ute, här, Blocket, Tradera osv så verkar det inte helt lätt om man inte har ett underpris kanske....Jaguar iaf inte haft nån lycka, de två/tre veckorna min varit ute :(

• eml33h

Jag sålde min samma dag.
    Beror ju på hur den ser ut, om den tilltalar många.. samt vad den ligger i för pris..

• ThereseV

Oj, gud vad svårt. Det är ju helt omöjligt att veta vad andra gillar innan och tänk om man står där med två klänningar=/

• kitkät

Hur ser den ut? Har du bild på den? 

Jag är nämligen ute efter en brudklänning! :)  

• Mustikka
    ThereseV skrev 2013-02-27 10:57:36 följande:

Måste vara ärlig jag har försökt sälja min klänning i både finland och sverige. Blocket tradera, satt lappar överallt u name it! Hände mig samma sak, jag köpte en klänning som var billig tyckte jag, sen ångra jag mig och ville endå ha min drömklänning som jag beställt nu. Men min andra klänning som jag satt upp för 5000:- som kostat 8000:- har ingen nappat på alls. Min är ju också helt oanvänd men chanserna är mycket små verkar det som. Om inte du går ner och förlorar massa pengar. Kan tänka mig att min klänning skulle säkert säljas för 3000:- men man mår ju dåligt om man förlorar för mycket pengar i onödan. Så som jag ser det så vill folk antingen ha extremt billiga klänningar eller så köper dem en ny direkt från butiken.

Jag har ännu hoppet kvar självklart och försöker men ha den inte bara på blocket. Sätt på tradera, ha lappar överallt och om det går kan du alltid försöka lämna tillbaka den till butiken. Men det är inte många som går med på det.

Lycka till :)
  • ThereseV

Såhär ser den ut:

Jag har fler bilder på den som inte är modellbilder om du vill se. Jag tycker den är mkt finare i verkligheten och den framhäver formerna bättre än vad det ser ut som på bilderna här:) 

• ThereseV
    Mustikka skrev 2013-02-27 12:47:43 följande:
    Måste vara ärlig jag har försökt sälja min klänning i både finland och sverige. Blocket tradera, satt lappar överallt u name it! Hände mig samma sak, jag köpte en klänning som var billig tyckte jag, sen ångra jag mig och ville endå ha min drömklänning som jag beställt nu. Men min andra klänning som jag satt upp för 5000:- som kostat 8000:- har ingen nappat på alls. Min är ju också helt oanvänd men chanserna är mycket små verkar det som. Om inte du går ner och förlorar massa pengar. Kan tänka mig att min klänning skulle säkert säljas för 3000:- men man mår ju dåligt om man förlorar för mycket pengar i onödan. Så som jag ser det så vill folk antingen ha extremt billiga klänningar eller så köper dem en ny direkt från butiken.

Jag har ännu hoppet kvar självklart och försöker men ha den inte bara på blocket. Sätt på tradera, ha lappar överallt och om det går kan du alltid försöka lämna tillbaka den till butiken. Men det är inte många som går med på det.

Lycka till :)
    Jobbigt=/ Min klänning ligger också på 8000 ny och jag hade tänkt som lägst 4000, men om man måste gå ne rmer än så så känns det ju jättejobbigt=/ Lämna tillbaka den får jag inte göra=/
  • kitkät

Therese V, 

Tyvärr så är det inte en sådan modell som jag är ute efter! Jag vill absolut inte ha en axelbandslös klänning. Men den var fin!

Chansen finns att den inte blir såld såklart, men frågan är: Om du behåller den, kommer du då ångra dig att du i alla fall inte försökte sälja den för att få din drömklänning? Och om den inte blir såld för det pris som du begär, är du beredd att förlora dom pengarna för att få din drömklänning?

Jag tror att du förr eller senare kommer få den såld, den är fin och ganska enkel. Jag kan tänka mig att det är svårare att sälja klänningar med massa krimskrams eftersom det inte faller alla i smaken! Men denna klänning borde inte vara svår att sälja.  

• ThereseV

Ok, vad synd.

Ju mer jag tänker på klänningen desto jobbigare blir tanken på att gifta mig i den jag redan har..även om den ju också är väldigt fin. Den är dock såpass för stor att jag är rädd att jag kommer "förstöra" den när den ska sys in...

Jag hoppas du har rätt.. tyvärr känns det som om intresset är rätt svalt...Kanske helt fel tid på året... 

Svar på tråden Svårt att få klänning såld?